به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز سه شنبه در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان شهربابک افزود: کار نادرستی که برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات به طرح ها انجام داده اند باید اصلاح شود تا در آینده نیز با مشکلات مشابه روبرو نشویم.
وی گفت: طرح های کارشناسی نشده و حساب نشده در نشست ها مطرح می شود و مدیران بررسی های لازم را انجام نمی دهند، که موجب گرفتار شدن مردم و سرمایه گذاران می شود.
فدائی خاطرنشان کرد: راهکار درست مدیریتی این است با مدیرانی که در تصویب طرح ها و ارائه تسهیلات اقدامات کارشناسی لازم را انجام نمی دهند برخورد جدی و قانونی صورت گیرد تا از بروز دوباره این مشکلات پیشگیری شود.
فرماندار شهرستان شهربابک نیز گفت: این شهرستان در سال گذشته کارگروه اشتغال و کارگروه اقصاد مقاومتی را راه اندازی کرد و بر اساس داشته های شهرستان برنامه ریزی های لازم انجام شد.
علیرضا اسدی کرم افزود: میراث فرهنگی و صنایع دستی، تغییر شیوه کشت و اصلاح نژاد دام از مواردی است که به صورت جدی از سال گذشته دنبال شده است.
وی با اشاره به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای پروژه های اقتصادی و توسعه ای این شهرستان، اظهارداشت: فرش دستباف شهربابک نیز به زودی ثبت ملی خواهد شد.
وی ادامه داد: 450 جوان در منازل خود کار تراش فیروزه را آغاز کرده اند و درآمد مناسبی دارند .
اسدی کرم با اشاره به اینکه جشنواره فیروزه طی دو ماه آینده در شهرستان شهربابک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه تغییر الگوی کشت نیز در روستاهای شمال شهربابک، نهال زرشک وگل محمدی توزیع شده و کشت گیاهان دارویی نیز آغاز شده است و کشت زعفران را نیز در دستور کار داریم.
وی بیان کرد: در بخش معدن نیز کارهای خوبی شده است و از سال گذشته با همت شرکت ملی مس برای فعال شدن معدن چاه فیروزه اقدام شده است.
در این نشست مقرر شد بحث محیط زیست، آب و تخصیص زمین برای معدن چاه فیروزه تا دو هفته آینده حل شود.
همچنین مشکلات سایر واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار شهرستان شهربابک مورد بررسی قرار گرفت.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.