آیت الله دری نجف آبادی روز دوشنبه در دیدار با بخشداران استان مرکزی افزود: ایجاد فرصت های جدیدشغلی در روستاها از اولویت های کاری دولت اعلام شده که باید به بهترین شکل رقم بخورد.
وی اظهار کرد: طرح های اشتغالزا باید با دقت کارشناسی و تضمین بالا در موفقیت همراه باشد و در این خصوص مدیریت بخش ها و دهیاران رسالت سنگینی دارند.
آیت الله دری نجف آبادی توضیح داد: روستاها کانون مولد کشورهاستند و تکیه بر کشاورزی کم آب بر و ایجاد مجتمع های صنایع تبدیلی موضوع مهمی در حوزه روستایی استان مرکزی است که در صورت تحقق آن ضمن بهبود شرایط معیشتی، روند مهاجرت ها نیز کند می شود.
وی ادامه داد: بخشداران باید با شناسایی ظرفیت ها و تهیه شناسنامه هر بخش و منطقه استان زمینه حضور سرمایه گذاران در روستاها را به شکل اصولی و عملی فراهم کنند تا توسعه متوازن استان به بهترین شکل انجام شود.
امام جمعه اراک گفت: حلقه مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس باید از دادن وعده و تعهد هایی که امکان انجام آن ها نیست بپرهیزند و با شفافیت و صراحت درباره یارانه ها، سوخت و سایر مسایل قاطعانه تصمیم گیری کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود درحالیکه تولید این سوخت حدود60 میلیون لیتر است و پیشی گرفتن مصرف از تولید میزان زیادی هزینه ارزی برای کشور دارد.
وی یادآور شد: اخلاقمداری مهمترین ویژگی مدیران است و افرادی که در گذشته در مسند اجرایی بوده اند امروز نباید مسایل را به گونه ای مطرح کنند که همه زیر سئوال بروند چرا که به عملکرد خودشان نقدهای زیادی است.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: 12 هزار هکتار زمین در اختیار 35 شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی است که از این میزان تنها حدود پنج هزار هکتار آن توسط صنایع فعال شده و نیاز است با بهره برداری بهینه از این اراضی زمینه اشتغال و تولید در استان فراهم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف قابل دفاع است و معاونان فرمانداران و بخشداران از عملکرد دولت با اقتدار باید دفاع کنند.
فتح الله حقیقی افزود: بخشداران نمایندگان دولت هستند و از چتر حمایتی ادارات و مدیران برای پیشبرد اهدافشان بهره مند هستند.
وی ادامه داد: برای جوان‌گرایی و بهره‌گیری از نیروهای جوان و مستعد در اداره امور استان تلاش بر استفاده حداکثری از توان جوانان است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت ، 12 شهرستان و 33 شهر در قلب ایران واقع شده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.