به راستی کمتر کسی در کشور پیدا می شود که قصد سفر کند و یکی از گزینه هایش دیدن شمال نباشد اما آمار سال های گذشته از این حکایت دارد که در انتخاب مقصد، گیلان با وجود ظرفیت های بسیار بالا همیشه از همسایه خود یعنی مازندران عقب تر بوده است.
صنعت گردشگری یکی از بزرگترین صنعت های دنیا می باشد چراکه تقریبا اکثر افراد مسافرت کردن را دوست دارند و استان گیلان با داشتن مواهب با ارزشی چون دریا، کوه، صنایع دستی، مناطق بکرتوریستی و ... نیاز دارد با توسعه زیر ساخت ها و مدیریت یکپارچه، زمینه اشتغال پایدار جوانانش در این بخش ها فراهم شود.
استاندار گیلان که معتقد به جوانگرایی است با شناخت بهترین ظرفیت استان به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم برای آینده گردشگری این مرز و بوم است؛ مقوله ای که سال های گذشته آنطور که باید به آن پرداخته نشده، وی با نگاه ملی به بوم گردی در استان، نشاط و امید به آینده را در بین گیلانیان دو چندان کرد.
دستور احداث نمایشگاه دائمی سازه های چوبی، بومی و محلی گردشگری در ورودی شهر رشت با حضور تولیدکنندگان موفق از سراسر کشور در زمینی به مساحت 12 هکتار و تاکید بر اینکه از تولیدکنندگانی که واحدهای کارگاهی آنان در استان مستقر باشد، اجاره زمین دریافت نخواهد شد؛ نشان از تاکید وی بر حضور تولیدکنندگان در استان و ایجاد اشتغال پایدار دارد.
همانطور که دکتر سالاری معتقد است بهترین الگوی معماری در اجرای پروژه های مرمت و نوسازی واحدهای روستایی، معماری بومی و محلی است و می توان با بهره گیری از تکنولوژی و مصالح روز در داخل، نمای بیرونی آن را منطبق با معماری سنتی و بومی طراحی کرد تا بافت روستا برای گردشگر به عنوان یک جاذبه حفظ و در کنار آن، کشاورزی منطقه که از شغل های اصلی این منطقه زرخیز است، رونق بیشتری بگیرد.
اما در کنار مقوله بوم گردی از استاندار و نمایندگان گیلان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود به دلیل همجوار بودن استان با کشورهای مشترک المنافع به ایجاد ظرفیت اقتصادی مناسب با این حوزه نیز بپردازند و امیدی که در مردم گیلان به وجود آمده را حفظ و بیشتر کنند.
از طرفی با توجه به رسیدن خط آهن به گیلان در آینده نزدیک و اتصال آن در آینده نه چندان دور به مسیر ریلی جمهوری آذربایجان باید برای سهولت مراودات تجاری و حضور و تاسیس شعب بانک های این حوزه بخصوص روسیه در گیلان اقدام شود، چراکه گیلان می تواند پل ارتباطی کشور با کشورهای CIS باشد.
موارد گفته شده زمانی محقق خواهد شد که بتوان سرمایه گذاران را جذب کرد و این مهم تنها با حمایت و همراهی نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با نماینده دولت در استان به نتیجه خواهد رسید تا آنچه لیاقت گیلان و گیلانیست محقق شود.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.