به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی شامگاه شنبه در نشست سیاست گذاری کنگره 6500 شهید استان کرمان افزود: اینکه دانشجویان را درگیر کرده و آنها را با فکر شهید و خانواده شهید آشنا کنیم، برکت زیادی خواهد داشت و باید سفره شهید را که سفره ضیافت الله است به گونه ای همانند سفره ماه رمضان پهن کنیم و همه را در آن راه داده و جا دهیم طوری که از سئوال و نظر دادن هراس نداشته باشند چرا که این رویه می تواند اثر جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: این اقدام کار بزرگی است که بی شک ارزش آن کمتر از حج نیست.
وی خطاب به حزب اللهی ها و نیروهای سپاه و ... تاکید کرد: به آدم هایی نزدیک شوید که فاصله دارند و آدم هایی را به انقلاب نزدیک کنید که با انقلاب فاصله دارند دنبال آدم هایی بروید که می توانید به جامعه انقلاب اضافه کنید.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استاندار کرمان بنیان گذار نشر آثار دفاع مقدس بوده اند، گفت: مسئولان برگزاری این کنگره، خودشان اعضای اصلی لشکر ثارالله هستند.
سردار سلیمانی از استاندار ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و فرمانده سپاه ثارالله این استان به عنوان شهید زنده یاد کرد و ادامه داد: امروز صدها جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس نگاشته شده که برخی از آنها در دنیا ترجمه شده و در برخی کشورها بعضی آدم ها را تکان داده است.
وی بیان کرد: در عراق که برخی از داستان ها بر علیه خود دولت سابق عراق هم بوده است، مسئولان عراق وقتی کتابی مانند کتاب من زنده ام را دیدند به من می گفتند باورمان نمی شود چنین برخوردی با اسرای ایرانی از جمله اسیر زن در عراق شده باشد و کتاب های ارزشمند و تکان دهنده و زیبایی است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری برای تشویق جامعه هم به دلیل اعتقاد خود این موضوع را تشویق می کنند و شاید بیشترین و بالاترین حجم کتابی که در اختیار معظم له است مربوط به حوزه معارف و خاطرات دفاع مقدس، شهدا و جانبازان است.
وی عنوان کرد: هنوز نکات و نقطه های تاریکی در برخی از بخش های جامعه ما وجود دارد که مانع گرایش جامعه به سمت چنین معارفی می شود در حالیکه این برای همه آحاد جامعه نجات بخش است.
سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه در استان کرمان کارهای ارزنده ای در راستای حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس انجام شده است، گفت: یک سئوال مطرح است که چرا به برگزاری این کنگره ها اصرار داریم ؟و آیا این یک اصرار صنفی و قشری است ؟یا بر مبنای نیاز جامعه باید به آن توجه شود.
سردار سلیمانی گفت: مانور حقیقی مشابهی که از شخصیت امام راحل (ره) پیاده شد در نقطه ای بود که در دفاع مقدس اتفاق افتاد که آن را در هیچ کانونی نمی بینیم و این ظرفیت در حدی ایجاد شد که شهدا به مقام حب عشق که بالاتر از جهاد اکبر است، رسیدند و این همان وادی نزدیک به مرز معصومیت است که امام خمینی (ره)آن را بنا گذاشت.
سردار سلیمانی گفت: امروز در صحنه حوادث بعد از جنگ از جمله داعش و حوادثی که اتفاق افتاد می بینیم چگونه جوانانی مانند شهید حججی، با بچه کوچک، همسر ، پدر و مادر و در حالی که مملو از عاطفه و عشق بود، تسلیم محض رضای الهی بود و درد را حس نمی کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.