به گزارش ایرنا خلیل همایی راد روز چهارشنبه در بازدید از سامانه تجهیز شریانهای اصلی استان کرمان به سامانه های ثبت تخلفات در محورهای سیرجان، بردسیر و بم افزود: هیچ مانعی در استان کرمان در مسیر اجرای این طرح وجود ندارد و همه مدیران رده بالای استانی پای کار هستند و اقدامات این حوزه را مدیریت می کنند.
وی بر همکاری مجمع نمایندگان استان کرمان برای ارائه طرحی به منظور افزایش همکاری بیمه ها در تجهیز محورهای مواصلاتی به دوربین های پایش تصویری تاکید و خاطر نشان کرد: بیمه ها می توانند بخشی از درآمد خود را برای راه اندازی سامانه های پایش تصویری هزینه و نتیجه آن را در کاهش حوادث و تلفات جانی سوانح رانندگی مشاهده کنند.
وی همچنین تاکید کرد: برای تجهیز محورها به دوربین های پایش تصویری می توان از طریق جذب سرمایه گذاران نیز اقدام کرد و سرمایه گذاران از درآمد ناشی از اجرای این طرح استفاده کنند.
وی گفت: با وجود دوربین های متعدد در محورهای مواصلاتی سایر استانهای کشور، رانندگان در مسیرهای کرمان به دلیل کاهش تعداد دوربین ها سرعت خود را افزایش می دهند که این امر خسارت مالی و جانی سوانح رانندگی را افزایش می دند و با افزایش تعداد دوربین ها در راهها این حوادث و تخلفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.
همایی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز تقدیر کرد و گفت: استان کرمان از نظر وسعت معادل سه تا چهار استان کشور است و حجم بار عبوری در این استان با توجه به تولید بالای محصولات کشاورزی، وجود مسیر ترانزیتی سیرجان به هرمزگان و عبور خودروهای ترانزیتی کشور افغانستان نیاز به تجهیزات بیشتر در حوزه ایمنی و امنیت محورها دارد.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال بالغ بر 82 میلیون تردد در جاده های استان کرمان انجام شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است گفت: هر چه استان به سمت توسعه حرکت می کند حجم ترددها نیز افزایش می یابد و در این زمینه باید ایمنی و امنیت جاده ها را متوازن با توسعه افزایش داد.
وی جانباختن افراد را در حوادث رانندگی دارای تبعات فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی و اقتصادی دانست و گفت: برای جلوگیری از اینگونه خسارت ها باید با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و تبلیغی فرهنگ جامعه را به سمت پشتیبانی از طرح های ایمنی جاده ها تغییر داد تا مردم پشتیبان اصلی این طرح ها از جمله طرح تجهیز سامانه تجهیز شریانهای اصلی استان کرمان به سامانه های ثبت تخلفات باشند.
وی انجام اقدامات روانشناختی و مصاحبه با خانواده هایی را که در حوادث رانندگی افراد خانواده خود را از دست داده اند مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوعات امنیت و ایمنی بویژه در حوزه حمل و نقل به طور مستقیم بر سلامت روان افراد تاثیر می گذارد و مردم در صورت آگاهی از این موارد به یقین همکاری و پشتیبانی لازم را انجام خواهند داد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان بر لزوم آگاهی بخشی به مردم و مدیریت زمان در سفر تاکید و خاطرنشان کرد: این اقدام موجب می شود افراد در ساعت معین در مقصد حضور داشته باشند و از خستگی، خواب آلودگی و حوادث ناشی از آن جلوگیری می کند.
وی هدف پلیس را جریمه کردن نداست و گفت: مردم اگر بدانند اجرای این طرح ها به نفع سلامت و امنیت خودشان است با پلیس همکاری می کنند.
وی خاطر نشان کرد: با وجود اقدامات انجام شده علیرغم افزایش خودروها تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در کشور کاهش داشته که قابل تقدیر است و باید تلاش کرد این آمار تا حد ممکن کاهش یابد.
بر اساس طرح تجهیز محورها و شریانهای کشور به سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور مقرر شده هزار و 878 دوربین در مسیرهای کشور نصب و راه اندازی شود که تاکنون عملیات نصب و راه اندازی هزار دوربین انجام شده است.
135 دستگاه از دوربین های پایش تصویری و ثبت تخلفات عبور و مرور در استان کرمان نصب می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.