به گزارش خبرنگار ایرنا ،شهرام کوسه غراوی روز دوشنبه در آئین رونمایی از آثار صدا و سیمای مرکز گلستان و تکمیل پوشش تلویزیونی دیجیتال نوار مرزی استان، اظهار کرد: از اعتبار 368 هزار میلیارد تومان سال 97 کشور فقط 60 هزار میلیارد تومان به بخش عمرانی اختصاص دارد که نیاز است ظرفیت بخش غیردولتی در اجرای طرح های عمرانی کشور فعال تر دیده شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس بر چاره اندیشی مدیران دستگاهها در استفاده از ظرفیت های غیردولتی برای جبران کاهش اعتبارات دولتی حوزه عمرانی تاکید کرد.
وی همچنین بر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ قدردانی از خدمات مدیران و مسئولان و ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر آنان تاکید کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ قدر دانی از کسانی که برای اعتلای کشور تلاش می کنند، در جامعه فراموش شده است.
به گفته وی؛ ترویج فرهنگ قدر دانی و تشکر از خدمات در ایجاد انگیزه برای تداوم توسعه و عمران کشور ضروری است.
نماینده شرق گلستان در ادامه به ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: گلستان با وجود داشتن ظرفیت های بسیار، اما با کمبودهای فراوان روبرو بوده که باید با کمک همدیگر آن را حل کنیم.
غراوی در خصوص بودجه صدا و سیما نیز اظهار کرد: نمایندگان مجلس از آنچه که حق این سازمان و در راستای توسعه فرهنگ سازی در جامعه است، دفاع خواهند کرد.
وی با بیان اینکه صدا و سیما در حوزه آموزش به جامعه می تواند نقش موثری داشته باشد، افزود: سرمایه گذاری روی این مهم و آگاه سازی مردم جزو اولویت های رسانه ملی باشد.
این نماینده مجلس با قدردانی از توسعه پوشش رادیو ترکمنی در گلستان افزود: گسترش پوشش سیمای ترکمنی برون مرزی نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.
دراین آئین با حضور دارابی معاون امور استانها و فهمی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما از طرح های توسعه ای پوشش دیجیتال شهرستانهای مرزی و شرق استان و 121 اثر تولیدی صدا وسیمای مرکز گلستان رونمایی شد.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که متشکل از اقوام و مذاهب مختلف هستند، این استان 348 کیلومتر مرز خشکی با کشور ترکمنستان و بیش از 90 کیلومتر مرزی دریایی دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.