به گزارش ایرنا، داود بهبودی روز دوشنبه در درجلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان هشترود افزود: طرح های نیمه تمام استان که تعدادشان به حدود 1800 طرح می رسد به جز طرح های زیرساختی به بخش خصوصی از جمله سرمایه گذاران، خیران، شهرداری ها و دهیاری ها واگذار می شود.
وی با بیان اینکه طرح های سند تدبیر توسعه به سرمایه گذاران توانمند واگذار خواهد شد ادامه داد: در این راستا، برای تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزکی بالای 60 درصد تسهیلات ویژه ای تخصیص می یابد.
وی با تاکید بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام در آذربایجان شرقی اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری از این طرح ها اولویت استان در زمینه طرح های عمرانی بوده و تا اتمام آنها پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد.
بهبودی چشم انداز سند تدبیر و توسعه شهرستان ها را توسعه اشتغال و تولید و سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: جذب سرمایه گذاری و همراهی با سرمایه گذاران به فرمانداری ها و دستگاه های دولتی گوشزد شده است.
وی با بیان اینکه شاخص های اقتصاد مقاومتی منطبق بر مولفه ‌های جامعه توسعه یافته است افزود: تمامی مسئولان دولتی به عنوان خدمتگزاران جامعه اسلامی وظیفه‌ دارند جامعه را به سمت توسعه و تحقق کامل اقتصاد مقاومتی سوق دهند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان و مردم محور بوده و در این راستا از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرستان ها استفاده شود.
بهبودی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سلامت مردم را تامین می کند اضافه کرد: اگر اقتصاد مقاومتی به صورت کامل تحقق یابد، کشورمان به سمت توسعه پایدار حرکت خواهد کرد.
وی گفت: شهرستان هشترود با وجود پتانسیل گردشگری می تواند در زمینه طرح های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی فعال بوده و با ایجاد اشتغال، در راستای بهبود صنعت گردشگری منطقه حرکت کند.
بهبودی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل هشترود گفت: صنعت، معادن، اراضی حاصل خیز کشاورزی و وجود آزاد راه پیامبر اعظم (ص) و آثار تاریخی از جمله قلعه ضحاک و بهره گیری از ظرفیت‌ های سد سهند از ظرفیت های بزرگی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این شهرستان است.
حسن مستفید فرماندار هشترود نیز در این جلسه خواستار هدایت سرمایه گذاران استانی به سرمایه گذاری در این شهرستان و شهرک صنعتی پروفسور هشترودی و ناحیه صنعتی فجر شد و گفت: تمام زیر ساخت های شهرک صنعتی پروفسور هشترودی تکمیل شده و مشکل آب این شهرک از سد سهند با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه تامین شده است.
آذربایجان شرقی 53 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب دارد که واگذاری زمین در 44 شهرک صنعتی انجام شده و در دو سال آینده 9 شهرک صنعتی جدید در استان راه اندازی می شود.
شهرک صنعتی پروفسور هشترودی نیز در زمینی به مساحت 216 هکتار در پنج کیلومتری هشترود واقع شده و دارای 15 کارخانه بوده که هفت کارخانه از این تعداد فعال است.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**تنظیم و انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.