محمدباقر فرهند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره جزئیات این پویش افزود: این رویداد برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب با هم افزایی بخش خصوصی، بخش عمومی و بخش دولتی در حرکتی خودجوش رقم خورد.
وی با بیان اینکه با رویکرد طراحی پارچه و مد و لباس در قالب ترویج سبک زندگی ایرانی فعالیت می کند اظهار کرد: در این راستا مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران دریافت شد.
فرهند با اشاره به همراهی شهرداری منطقه 12به عنوان بخش عمومی و دانشگاه هنر با این پویش خاطرنشان کرد: از آنجایی که کاخ گلستان بیش از 400 سال قدمت تاریخی داشته و مولفه های زیبایی شناختی دوران صفوی و قاجار در آن دیده می شود، در طراحی ها از این مکان الهام گرفته می شود.
وی با تأکید بر اینکه هدف از این پویش صرفا طراحی نیست یادآور شد: بسیاری اوقات لباس هایی طراحی می شود که قابل استفاده در جامعه نیست و مخاطبان نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 12 گفت: خروجی این رویداد برای اولین بار قرار است به لباس اجتماعی که قابل استفاده در سطح جامعه باشد تبدیل شود.
وی اظهار کرد: هدف ما احیای لباس دوره قاجار نیست بلکه می خواهیم عناصر زیبایی شناختی دوران قاجار را در طراحی پارچه و پوشش جدیدی استفاده شود و خروجی کار مورد استقبال مردان و زنان قرار گیرد.
فرهند گفت: محصولات این پویش در جشنواره بین المللی فجر در بخش مد و لباس شرکت خواهد کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.