هدایت صفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تبیین آثار پرداخت زکات در حوزه تامین اقتصاد جامعه اسلامی به‌ویژه نیازمندان جمع‌آوری زکات در مناطق مختلف افزایش‌یافته و از محل منابع حاصل از این ظرفیت دینی مشکلات و نیازمندیهای معیشتی و اقتصادی نیازمندان در همان محل رفع می شود.
وی یادآوری کرد: ترویج، نشر، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات از شاخص‌های اثرگذار در اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی بوده و پرداخت آن موجب رفع مشکلات نیازمندان در بخش‌های مختلف و جاری شدن برکت در جامعه نیز می‌شود.
صفری افزود: طی 9 ماهه امسال زکات جمع‌آوری‌شده در شهر صائین قلعه بیش از 582 میلیون تومان اعلام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 278 درصد افزایش نشان می دهد.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: جلسات شورای زکات در روستاها، شهرها، بخش‌ها و شهرستانها با رویکرد ایجاد عزم و اراده همگانی برای ترویج، فرهنگ‌سازی و احیای این فریضه الهی و گفتمان سازی در این بخش در همه سطوح تشکیل می شود.
وی به استفاده این نهاد از ظرفیت روحانیت به‌ عنوان یکی از عوامل مهم در فرهنگ‌سازی زکات اشاره کرد و افزود: از فعالیت‌های تبلیغی کمیته امداد استان در حوزه فرهنگ‌سازی زکات دیدار چهره به چهره با کشاورزان و مؤدیان زکات، برگزاری جلسات تبیینی در مساجد در حوزه زکات، استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ها و جراید به‌ویژه صداوسیما از برنامه‌های مهم این نهاد برای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و پرداخت زکات برای محرومان جامعه موجب کاهش فاصله طبقاتی و آسیب‌های اجتماعی شده و همچنین در ارتقای سرمایه‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردارند که 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی از جمله آنها هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.