به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و سیصد و چهل و نهمین نمایشگاه کتاب استانی امروز چهارشنبه با حضور مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین ‌المللی جنوب ‌شرق کشور گشایش یافت.
مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: باید حضور کتاب در زندگی آحاد مختلف جامعه دیده و بزرگترین رویداد فرهنگی در استانها برگزاری نمایشگاه کتاب شود.
داریوش رضوانی افزود: باید حضور اهل قلم، هنرمندان، دانشجویان و خانواده ها در نمایشگاه کتاب، محفل و فرصتی برای گفت و گو در رابطه با چالش های حوزه فرهنگ باشد.
وی با بیان اینکه برقراری عدالت فرهنگی و اجتماعی از توفیقات نظام است تصریح کرد: امروز به اعتراف همه مدیران و فعالان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بجز بودجه مصوب ملی، 40 درصد از اعتبارات فرهنگی این وزارتخانه در اختیار استانها قرار دارد.
وی گفت: برای راه اندازی و تاسیس کتابخانه ها و کتابفروشی های جدید تسهیلاتی به مبلغ 300 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان با سود 9 درصد در اخیتار متقاضیان قرار داده می شود.
رضوانی افزود: استان کرمان نخستین استانی است که اتحادیه کتابفروشان آن مجری برگزاری نمایشگاه کتاب این استان است.
وی بیان کرد: امیدواریم استان کرمان با اقداماتی که در ترویج کتاب و کتابخوانی انجام داده است جزو پایتخت های کتاب کشور شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: 500 ناشر در شانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان در قالب 330 غرفه شرکت کرده اند که 110 غرفه نسبت به سال گذشته افزایش داریم.
محمدرضا علیزاده افزود: 48 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می شود و 600 میلیون تومان بن کتاب توزیع خواهد شد که 120 میلیون تومان آن یارانه دولت است.
وی بیان کرد: امور اجرایی نمایشگاه برای نخستین مرتبه توسط بخش غیردولتی انجام شده و برپایی آن به همت همه دستگاه های دولتی و غیردولتی بوده است.
وی با بیان اینکه شعار نمایشگاه کتاب کرمان امسال 'آینده روشن با خانواده کتابخوان' است تصریح کرد: تلاش کردیم این نمایشگاه به سمت جشن حوزه کتابخوانی برود و برنامه های مختلفی برای اقشار مردم تدارک دیده شده است.
نمایشگاه کتاب در کرمان از ساعت 10 صبح تا 20 شب 13 تا 19 دی ‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌ المللی جنوب ‌شرق کشور آماده بازدید از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
برگزاری نشست‌ های تخصصی کتابخوانی، نقد و بررسی، رونمایی از کتاب ‌های جدید از جمله برنامه‌ های فرهنگی این نمایشگاه است.
مجتمع بین المللی نمایشگاهی جنوبشرق کرمان در کیلومتر 25 بزگراره آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار دارد.
خبرنگار: داوود رجبی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.