به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 10 مگاواتی یزدانشهر زرند افزود: چهار میلیارد دلار از پروژه های استان کرمان در آستانه افتتاح و 4 میلیارد دلار از این پروژه ها در فضای پسابرجام افتتاح شده است.
وی اظهار کرد: راه نجات دهه بعدی انقلاب معیشت پایدار است و اگر نتوانیم اقتصاد پایدار و بنیه خانوار را تقویت کنیم در حوزه های دیگر نیز موفق نمی شویم.
استاندار کرمان گفت: این استان را بر اساس مدل دانا محور و توسط نیروهای مردمی و شرکت های غیر دولتی خواهیم ساخت نه با منابع اندک دولتی.
وی افزود: ایران دارای ظرفیت های خوبی است و کرمان قابلیت ویژه ای دارد و معادل 25 درصد باغات کشور در این استان وجود دارد.
رزم حسینی عنوان کرد: خط صلح گاز ایران به شرق از استان کرمان عبور می کند و هم اکنون پروژه پتروشیمی در این استان درحال اجرا است و در گردشگری کم نظیر است و این استان بیش از 6 هزار سال تاریخ دارد.
وی با بیان اینکه مناطق گردشگری و طبیعت گردی زیادی در استان کرمان وجود دارد گفت: کرمان به عنوان تنها استان در کشور دارای 5 اثر ثبت جهانی است و این استان قرارداد پروژه شهر آفتاب را با 2 هزار مگاوات انرژی خورشیدی منعقد کرده است و تاکنون 300 مگاوات از آن در حال اجرا است.
استاندار کرمان تصریح کرد: بزرگترین تونل بادی ایران در منطقه ریگان و بم است و می توان در این منطقه انرژی بادی راه اندازی کرد.
وی گفت: پنج هزار هیات علمی و 110 موسسه آموزش عالی و دانشگاه در استان کرمان وجود دارد و 23 موسسه غیر دولتی امروز وظیفه توسعه استان کرمان را برعهده گرفته اند و از رویه وحدت امروز برای توسعه و پیشرفت استان کرمان استفاده می شود.
وی افزود: 10 نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه استان متحد شده اند و یکپارچه برای مبارزه با جهل هم پیمان شده اند.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: برای احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی به سرمایه زیادی نیاز است.
حسین امیری خامکانی افزود: نیروگاه خورشیدی در ورودی شهر زرند احداث شده است اما ظرفیت یزدان ‌آباد برای احداث نیروگاه خورشیدی بیشتر از این است.
وی بیان کرد: یزدان آباد باید به قطب کارگاه های کوچک و بزرگ تبدیل شود و سرمایه ‌یزدان‌ آباد را باید در جهت توسعه و اشتغال این شهر جذب کرد.
همچنین کازابان سرمایه گذار خارجی نیروگاه خورشیدی یزدانشهر زرند اظهار کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان کرمان بتوانیم پروژه های خود را در استان کرمان توسعه دهیم و از تکنولوژی نوین برای اجرای این پروژه ها استفاده می شود.
استاندار کرمان امروز ضمن بازدید از روند برداشت محصول زعفران از مزارع دهستان دشتخاک زرند، معدن سرب و روی جور، نیروگاه هشت مگاواتی کوهبنان و نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی کوهبنان را افتتاح کرد.
استاندار کرمان سفرهای استانی را به منظور بررسی روند اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در برنامه دارد.
استاندار کرمان امروز سه شنبه با حضور در کوهبنان 17 نیروگاه خورشیدی خانگی را در این شهرستان به نمایندگی از 71 نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در سراسر استان کرمان افتتاح کرد.
استاندار کرمان همچنین امروز ضمن حضور در گلزار شهدای کوهبنان با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
خبرنگار: حامد سالاری **انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.