به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در دیدار ائمه جماعات، نمایندگان، فرمانداران و شهرداران شهرستان های غرب استان تهران با بیان اینکه اداره استان تهران در عین حال که کار مشکلی است می تواند به سادگی نیز انجام شود، اظهار کرد: مسئولان زیادی در استان تهران هستند که استاندار با کمک آنها می تواند استان را مدیریت کند.
وی اظهار کرد: اما این نگاه که استاندار می تواند کنار بنشیند و دیگر مدیران مشکلات استان را حل کنند، عامل اصلی مشکلات استان است.
مقیمی گفت: طی 20 سال اخیر شهرستان های اطراف تهران گسترش یافته و شهرهایی با 500 هزار نفر جمعیت وجود دارد که زیرساخت آنها پاسخگو نیست و باید با همفکری دستگاه ها عدم توسعه این مناطق را جبران کرد.
وی با اشاره به اینکه سفرهایی به شهرستان های استان تهران خواهیم داشت، اظهار کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور دستگاه های فعال اجرایی در شهرستان ها برگزار خواهد شد و در کنار آن سه کمیته عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برگزار می شود و در پایان هر سفر شورای تامین هر یک از شهرستان ها مشترک با شورای تامین استان و ملاقات مردمی نیز با شهروندان برگزار خواهد شد.
استاندار تهران با اشاره به اینکه توقع داریم فرمانداران و ائمه جمعه در کمیته های تخصصی موضوعات و مشکلات را مطرح کنند، گفت: ما در اجرای برنامه ها بیشتر در مواردی که بودجه ها مصوب شده، متمرکز خواهیم شد.
مقیمی، توجه به روستاهای استان تهران را از دیگر اولویت های این نهاد دانست و افزود: در سفر به شهرستان های استان تهران که با حضور مدیران دستگاه های مختلف خواهیم داشت همه مسایل شهرستان با اولویت بندی بررسی و تصمیم گیری می شود.
وی گفت: امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه استانی مصوب شد که می تواند برای جبران عقب ماندگی ها موثر باشد.
به گفته مقیمی؛ مصوبه دیگری در برنامه ششم است که براساس آن اعتبارات ارزش افزوده مبتنی بر جمعیت توزیع می شود که بهره مندی از آن امکان خوبی برای استان تهران فراهم می کند.
استاندار تهران بر حمایت از نگاه مردمی و خیرین در ساخت مدرسه، مسکن، خوابگاه دانشجویی و توسعه دانشگاه ها، بیمارستان ها و سایر بخش ها تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در مسایل تخصصی دخالت نخواهیم کرد، گفت: هر کدام از بخش های کشاورزی، نیرو و سایر بخش ها متولیان خود را دارد و ما تنها باید تلاش کنیم تا موانع را بر سر راه این بخش ها برداریم تا امور طبق سیاست دستگاه ها ساماندهی شود.
مقیمی افزود: سیاست اصلی ما اجرای برنامه سند چشم انداز و برنامه پنج ساله توسعه است و اقدامات دستگاه ها طبق وظایفشان در این برنامه ها ارزیابی می شود.
استاندار تهران گفت: سعی ما آن است که مسایل استان را با طرح در مجامع رسمی حل کنیم و خیلی از مشکلات استان قابل رفع هستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.