به گزارش ایرنا، سید حسین هاشمی عصر سه شنبه در مراسم کلنگ زنی بیمارستان الهام کهریزک گفت: بخش اعظم درآمدهای دولت از محل مالیات و فروش نفت صرف هزینه های جاری دولت و یارانه ها می شود از همین رو کشور نیازمند سرمایه گذاران خارجی، داخلی و ایرانیان ساکن در سایر کشورها است.
وی با بیان اینکه اولویت اصلی دولت دوازدهم برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور است عنوان داشت: دولت دوازدهم در مسیر اجرای منویات رهبری در خصوص رفع مشکلات اقتصادی مردم و رشد اقتصادی کشور گام برمی دارد تا در سایه این رشد، چرخ اقتصاد کشور بچرخد و آمار اشتغال جوانان و رفاه مردم بالا رود.
هاشمی ادامه داد: کشور ایران با دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، 67 نوع ماده معدنی و موقعیت ژئوپلیتیک در مسیر تجارت شرق و غرب جهان قرار دارد و ظرفیت اقتصادی بالایی دارد که باید از آن نهایت استفاده را کرد.
وی یکی از نقاط قوت کشور را نیروی انسانی جوان آن دانست و تاکید کرد: جوانان کشور باید در توسعه کشور نقش برجسته داشته باشند و در این راه باید از تمام ظرفیت ها برای ورود این افراد به بازار کار استفاده کرد.
هاشمی انسجام، وحدت و همدلی در میان تمام نیروهای کشور را یکی از مهمترین ارکان ورود سرمایه گذاران به کشور دانست و یادآور شد: نیروهای داخلی کشور اگر با وحدت و یک صدایی به میدان بیایند می توانند مانند گذشته از سد تحریم ها بگذرند و در مقابل قدرت های سلطه گر بخصوص آمریکا حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی ادامه داد: آمریکا با تمام توان بانک های بزرگ جهان را مجاب می کرد که در ایران سرمایه گذاری نکنند ولی به رغم تمام کارشکنی ها، امروز بعد از قرارداد توتال بالغ بر 5 میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری خارجی شده است.
هاشمی در بخش دیگر سخنان خود امنیت و سلامت را از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به اعتراف فعالان بخش بهداشت و درمان در این حوزه عملکرد قابل قبول داشته است.
وی با بیان اینکه در بخش سلامت دولت زمینه ورود خیرین را مهیا کرده است اظهار داشت: امروز خیرین سلامت دوش به دوش خیرین مدرسه ساز در کنار دولت به آبادانی مناطق کم برخوردار کشور اهتمام می ورزند و برای آخرت خود توشه باقیات الصالحات فراهم می کنند.
مراسم کلنگ زنی بیمارستان الهام کهریزک عصر سه شنبه با حضور هاشمی استاندار تهران، ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان ری در کهریزک برگزار شد.
طرح بیمارستان خیرساز الهام کهریزک قرار است در زمینی به مساحت 14 هزار و 535 متر مربع و زیر بنای 13 هزار مترمربع با اعتبار اولیه 26 میلیارد تومان ساخته شود و دارای بخش های داخلی، زنان و زایمان، آزمایشگاه، فوریت های پزشکی و داروخانه خواهد بود.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.