علی دوستکان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و معدنی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه در سطح کشور از جمله مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تنها توسط دولت محقق نمی شود بلکه بخشهای خصوصی و سرمایه گذار باید با حمایت مسئولان در این زمینه بیش از پیش نقش آفرین باشند.
وی ادامه داد: برجام و رویکردهای دولت تدبیر و امید بستر توسعه سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی را افزایش داد. باید در کنار فناوریهای داخلی با بومی سازی فناوریهای خارجی در داخل کشور برای توسعه این بخش همت گمارد.
مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری نهاد ریاست جمهوری بر استفاده بیشتر از ظرفیتهای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای بومی سازی فناوریها و ارتباط بیشتر با حوزه صنعت به منظور توسعه سرمایه گذاری پایدار نیز تاکید کرد.
همچنین فرماندار گناباد در نشستی با مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری نهاد ریاست جمهوری با فعالان و مسوولان اقتصادی این شهرستان صنعت و معدن، گردشگری و خدمات و نیروی انسانی توانمند را از ظرفیتهای مهم سرمایه گذاری در گناباد دانست.
محمدعلی نبی پور گفت: گناباد رتبه سوم تولید گوشت خراسان رضوی را دارا است و از مجموع 260 هزار تن تولید روزانه شیر در این شهرستان 60 تن توسط سه واحد لبنی فرآوری شده و بقیه به صورت خام به استانهای گلستان و مرکز خراسان رضوی صادر می شود.
حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم از اجرای طرح اکتشافی معادن این شهرستانها با اعتبار 20 میلیارد ریال در سالجاری خبر داد و گفت: با تکمیل زیرساختهای اقتصادی مانند فرودگاه و راه آهن آینده نزدیک روند توسعه سرمایه گذاری گناباد تسهیل می شود.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیر فلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعال است که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد. سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشار: حسین کریم زاده
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.