به گزارش ایرنا، سرهنگ یدالله حسن پور روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: احتکار، رشاء و ارتشاء، اختلاس، دریافت تسهیلات بانکی غیرمجاز، فرار مالیاتی، پولشویی، تقلب و تبانی در مزایده و مناقصه های دولتی، رباخواری و غیره از جمله جرایم اقتصادی به شمار می رود.
وی ادامه داد: در بحث کالای قاچاق با توجه به اولویت های ناجا، تمرکز بر روی باندهای قاچاق کالا است و مجموع ارزش کالاهای کشف شده در این حوزه در سال جاری بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده است.
سرهنگ حسن پور گفت: در تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، دام و دارو افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود دارد.
وی مبارزه با سرقت و مبارزه با قاچاق کالا را از اولویت های اصلی ناجا بر شمرد و گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در استان کرمان فعال است و ارکان استان این موضوع را به صورت دقیق رصد می کنند و مجموع سرقت ها حدود 2 درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
سرهنگ حسن پور تصریح کرد: 211 باند سرقت طی سال جاری در مجموعه انتظامی استان کرمان متلاشی شده که از این تعداد 46 باند مربوط به سرقت منزل، 11 باند مربوط به سرقت مغازه، 18 باند مربوط به سرقت اماکن، 12 باند مربوط به سرقت خودرو، 19 باند مربوط به موتورسیکلت، 17 باند مربوط به سرقت لوازم داخل خودرو، 11 باند مربوط به سرقت های به عنف، چهار باند کیف قاپی، 43 باند سرقت احشام و 18 باند مربوط به سایر سرقت ها بوده است.
وی با بیان اینکه 67 درصد سرقت ها در سال جاری کشف شده است عنوان کرد: با اقدامات انجام شده در سال جاری، میزان سرقت منازل هفت درصد، سرقت مغازه پنج درصد، سرقت موتورسیکلت 10 درصد، سرقت لوازم داخل خودرو 14 درصد و کیف قاپی هشت درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد: در سال جاری سرقت بانک را در سطح استان کرمان نداشته ایم.
سرهنگ حسن پور به موضوع قتل نیز اشاره و بیان کرد: با اقدامات پلیس آگاهی استان کرمان درباره دستگیری قاتلان متواری سال های گذشته، حدود 42 درصد از کشفیات قتل های امسال، مربوط به قتل های مربوط به سال های 85 به بعد است.
وی ادامه داد: در مجموع کشف قتل در استان کرمان نسبت به وقوع آن در استان کرمان 113 درصد است.
وی عنوان کرد: 64 درصد قتل ها در استان کرمان در سال جاری مسلحانه بوده و 34 درصد مربوط به نزاع و اختلاف و 24 درصد مسایل غیراخلاقی و مابقی با سایر انگیزه ها بوده است.
وی گفت: سلاح های غیرمجاز، مواد مخدر صنعتی و سنتی، تاثیر فضای مجازی در جرایم و نقش اتباع بیگانه در جرایم از مهمترین مشکلات موجود در وقوع جرایم به ویژه قتل است.
سرهنگ حسن پور ادامه داد: پائین بودن آستانه تحمل افراد موجب وقوع بسیاری از قتل ها شده است و برای رفع این مشکل باید مهارت های کنترل خشم از سوی رسانه ها و نهادهای آموزشی به افراد ارائه شود.
وی اظهار کرد: آخرین قتل معوقه که در سال جاری کشف شده در 29 شهریور 88 رخ داده بود که قاتل از زمان وقوع قتل متواری و با تبحر خود توانسته بود خود را مخفی کند که امسال در حالی که به صورت ناشناس از کرمان به بم در حال سفر بود دستگیر شد.
وی با اشاره به افزایش 20 درصدی وقوع کلاهبرداری در استان کرمان اشاره و بیان کرد: موضوع نگران کننده در کلاهبرداری ها این است که کلاهبرداری ها در قالب شرکت های کاغذی انجام می شود.
سرهنگ حسن پور گفت: اخیرا باندهایی دستگیر شده اند که افرادی یک واحد مسکونی را در یک خیابان اصلی اجاره کرده و با تبلیغ در روزنامه ها از درآمد سه تا هفت میلیون تومانی برای افراد در قبال کار خانگی خبر داده بودند.
وی اظهار کرد: اعضای این باند سه نفر زن و سه مرد در طول یک هفته 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند و در حال جمع کردن وسایل خود برای متواری شدن توسط پلیس دستگیر شدند.
وی به فعالیت شرکت کاغذی دیگری با عنوان هنرجویان تمیز طلایی اشاره و عنوان کرد: این شرکت مبلغی را از افراد به بهانه آموزش دریافت می کرده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.