به گزارش ایرنا خداداد مقبلی روز پنجشنبه در دیدار رئیس خبرگزاری ایرنا کرمان و در جمع معاونان در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان افزود: وظیفه ساخت، نگهداری، تعریض، بهسازی و ایمنی 9 هزار کیلومتر راه در استان کرمان با هزینه 9 هزار میلیارد تومان، بر عهده این اداره کل است.
وی تصریح کرد: برای ترمیم سطح آسفالت جاده های استان کرمان سالانه بیش از 50 میلیارد تومان از محل منابع ملی هزینه می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: همچنین سالانه بیش از 20 میلیارد تومان برای نصب تابلوها، علائم رانندگی و خط کشی در راه های استان کرمان هزینه می شود.

** کاهش 41 درصدی تلفات جاده ای کرمان در 10 سال اخیر
مقبلی اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در رفع نقاط حادثه خیز استان کرمان موفق عمل کرده زیرا میزان کشته ها در جاده های استان کرمان از حدود 26 هزار نفر در سال 85 - 86 به 16 هزار نفر در 10 سال اخیر رسیده است.
وی با بیان اینکه وسایل نقلیه نسبت به سال 85 چندین برابر شده است افزود: کاهش تلفات جاده ای به معنی حفظ سرمایه های انسانی و همسو با اقتصاد مقاومتی بوده و ناشی از اقدامی جمعی است.
وی همچنین اقدامات اورژانس، پلیس راه، جمعیت هلال احمر و دستگاه های امدادرسان را نیز با اقدام در لحظه در کاهش تلفات در راه های این استان موثر دانست.

**نصب دوربین، 86 درصد از تلفات جاده ای کرمان را کاهش می دهد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: پس از رصد میزان تصادفات در جاده ها مشخص شد که نصب دوربین 86 درصد در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای موثر بوده است لذا پس از نصب دوربین ها کاهش تلفات بسیار خوبی در سالهای آینده خواهیم داشت.
وی افزود: تعداد 130 دوربین جانمایی شده و طی سال جاری در جاده های استان کرمان نصب خواهد شد و در مرحله نصب با همکاری پیمانکار است لذا تمامی شبکه های بزرگراهی استان زیر پوشش این دوربین ها قرار خواهد گرفت.
مقبلی بیان کرد: تا سال گذشته تنها 25 دوربین در جاده های استان کرمان نصب شده بود که 23 مورد مربوط به شمال و 2 مورد جنوب استان کرمان بود و در اواخر سال 95 تعداد هفت دوربین در حوزه جنوب کرمان نصب شد.
وی گفت: ایمن سازی راه ها، نصب تابلوها و اینکه سالانه بالای 10 هزار کیلومتر از راه های استان کرمان خط کشی می شود نقش بسیار خوبی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای دارد.

**عبور 80 درصد بار کشور از جاده های استان کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان در کریدور (مسیر ترانزیتی) شمال به جنوب کشور و در مسیر ارتباطی هسته مرکزی با بنادر جنوبی قرار دارد و 80 درصد بار کشور از استان کرمان عبور می کند.
وی افزود: در عملکرد سه ماهه نخست سال 96 نسب به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش درآمد و 70 درصد افزایش بار را در استان کرمان شاهد بودیم.
مقبلی تصریح کرد: حدود 40 درصد از عبور بار در جاده های استان بدون بارنامه است و مشکلاتی برای صاحبان بار، راننده و دولت ایجاد کرده است زیرا سهم دولت برای تخریب جاده ها پرداخت نمی شود و صاحبان بار تضمینی برای ایمنی بار خود ندارند.
وی ادامه داد: همواره 2 کمیسیون برای رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های باری و مسافربری فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، دارای 500 اتوبوس مسافربری و بیش از 12 هزار راننده بوده و استانی کشاورزی و معدنی است.
وی با بیان اینکه حمل و نقل مواد خام به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و صادرات گندله و مواد خام به جنوب کشور را حمل و نقل استان کرمان انجام می دهد گفت: ساماندهی حمل و نقل به داخل و خارج از استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
مقبلی با بیان اینکه تمامی رانندگان دارای کارت هوشمند هستند افزود: رفتار رانندگان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت 24 ساعته رصد می شوند.

**وجود 115 نقطه حادثه خیز در شبکه های ارتباطی کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 115 نقطه حادثه خیز در شبکه های ارتباطی استان کرمان وجود دارد که بخشی با اقدامات زود بازده، آشکارسازی شدند و بخشی از این نقاط با اقدامات دراز مدت و میان مدت با اصلاح هندسی جاده ها بر طرف می شوند.
وی افزود: گردنه ده علیرضا شهرستان زرند با هزینه حدود 10 میلیارد تومان تعریض و روشنایی شد و عملیات اجرایی این نقطه پرحادثه در سال گذشته به پایان رسیده و موجب شد که تصادفی به تایید پلیس در این منطقه نداشته باشیم.
مقبلی بیان کرد: مسیر معدن جلال آباد - سیریز، راین - حسین آباد، بافت - سیرجان با تعریض و بهسازی ترافیک برطرف شده و میزان تصادفات و تلفات کاهش یافته است.
وی گفت: شورای ترافیک محور شهربابک - هرات را کامیون ممنوع کرد و عملیات تعریض و بهسازی این مسیر به کندی در حال انجام است زیرا با کمبود اعتبار مواجه است.
وی افزود: محور شهربابک - هرات که یک جاده روستایی بوده که ترمیم آسفالت شده و این مسیر به استان های یزد، کرمان، فارس و اصفهان راه دارد لذا مسیر پر ترافیکی است و تصادفات زیادی در این مسیر اتفاق می افتد.

**تمامی مدارس کرمان زیر پوشش آموزش های راهداری قرار گرفتند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اضافه کرد: این اداره کل در حوزه آموزش نیز ورود کرده و تمامی مدارس استان کرمان را زیر پوشش آموزشی خود قرار داده است و گروه های آموزشی را با همکاری فرمانداران و بخشداران در روستاها آموزش می دهد.
وی ادامه داد: آموزش عابران پیاده، ادوات کشاورزی، وانت بارها، موتور سوارها، به علت آسیب پذیر بودن و کثرت تصادفات در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان است.
در این بازدید بهنام احمدی رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان آمادگی این خبرگزاری را برای انعکاس اقدامات و فعالیتهای دستگاههای اجرایی از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده بمنظور شفاف سازی و روشنگری به عامه مردم اعلام کرد .
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.