ایرج دست نشان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کاهش تلفات جاده ای نتیجه نگاه ، تلاش بیش از گذشته و توجه ویژه به فرهنگ سازی در ارتقای ایمنی جاده ها بوده است.
وی تاکید کرد: نظارت بر طرح راهداری و سفرهای تابستانی با همکاری مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافری از اقداماتی است که بطور جدی اعمال می شود تا تلفات جاده ای این استان را در تابستان جاری حداقل برسد.
دست نشان یادآورشد: اگر می‌خواهیم کاهش تلفات رانندگی مانند هر پدیده دیگر با موفقیت نهادینه شود باید پیوند فرهنگی آن مدنظر قرار گیرد چرا که نخستین اولویت در کاهش تلفات تصادفات جاده ای بالارفتن فرهنگ استفاده ازجاده است .
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان زنجان به لحاظ فوت ناشی از ضربه به سر نه تنها در میان استان های مجاور بلکه در سطح کشور نیز کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این مقوله نشان از ارتقای فرهنگ سازی مناسب در باره استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در میان کاربران جاده ای است.
به گفته دست نشان، کمتر از یک دهم فوتی های ناشی از تصادف ها در استان زنجان دانش آموز هستند و این استان از این لحاظ در کشور نیز وضعیت مطلوبی دارد که بی شک اجرای موفقیت آمیز طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در این باره تاثیرگذار بوده است.
به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در جاده های استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.