به گزارش خبرنگار ایرنا، صادقعلی مقدم روز یکشنبه درمراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استانداری گلستان ویژه فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های شرق این استان در گنبدکاووس، اظهار داشت: حضور در دوره های آموزش می تواند به افزایش درک مدیران و اعضای شوراهای مدیریت بحران کمک کند.
وی گفت: یکی از دلایل تشکیل مدیریت بحران و ساختار آن در کشور به دلیل نتایج تلخ بویژه تلفات جانی در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل بود.
مقدم با تاکید برضرورت جدی گرفتن آموزش عمومی به مردم، اضافه کرد: با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساختمان و آموزش رعایت اصول ایمنی و پیشگیرانه و ایجاد ساختارهای قوی مدیریت بحران در هر شهرستان می توان خسارت های ناشی از حوادث و بلایا را کاهش داد.
وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی در برخی کشورها و خسارات پایین آن، تصریح کرد: در کشور ایران به دلیل ضعف در آموزش، ساختمان سازی و ساختار اداری، خسارات این حوادث بالا است.
به گزارش ایرنا، عبدالقدیر کریمی، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان درحادثه معدن زغال سنگ آزادشهر، برگزاری دوره های آموزشی را ظرفیت مناسبی برای ارتقای آمادگی و افزایش آموخته ها و تجربیات اعضای شورای مدیریت بحران در هنگام مواجهه با حوادث دانست و برلزوم حضور جدی مدیران دراین دوره آموزشی تاکید کرد.
دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استانداری گلستان ویژه فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران هفت شهرستان شرق این استان از امروز تا روز سه شنبه در گنبدکاووس برگزار می شود.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.