مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این جشنواره گفت: جشنواره یک روزه در محل دبیرستان دخترانه فلسطین (حسین باقری) کرمان آغاز به کار کرد.
رها ابوالقاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با برگزاری جشنواره، کارگاه آموزشی طبخ آبزیان و غذاهای دریایی ویژه بانوان و مادران دانش آموزان با حضور کارشناسان تغذیه برگزار می شود.
وی هدف از اجرای جشنواره را فرهنگ سازی در خصوص ترویج ماهی و آبزیان بین خانواده های کرمانی عنوان کرد و گفت: آشنا نبودن بانوان با روش های طبخ ماهی و آبزیان، اهمیت برگزاری چنین جشنواره ای را در کرمان دو چندان کرد و در راستای اهمیت دادان به ماهی و آبزیان در سبد غذایی خانوارها به عنوان غذای سلامتی برگزاری چنین جشنواره هایی در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این جشنواره به دانش آموزان فرصت پخت و پز ماهی داده می شود و در پایان به 10 نفر از بهترین ها جوایزی اهدا خواهد شد.
گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامین های مختلفی چون گروه A ،B ،K و E بوده و همچنین مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی ها هستند که اثر بسیار مهمی در سلامتی انسان دارند.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.