علی حسنوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کل بدهی این تعداد زندانی بیش از 50 میلیارد ریال بود که حدود 22 میلیارد ریال از آن توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.
وی افزود: افزون بر هفت میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان جرائم غیرعمد ایلام نیز از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی و بیمه تامین و پرداخت شده است.
مدیرعامل ستاد دیه ایلام یادآور شد: مابقی بدهی این تعداد زندانی از طریق اعتبارهای کشوری 17 میلیارد ریال، یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک خیرین و اعتبارهای استانی و 2 میلیارد ریال نیز از طریق اعسار تامین و پرداخت شد.
حسنوند آموزش و فرهنگ ‌سازی در حوزه‌های مختلف جرم ‌شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم را از مسائل مهم مورد توجه مسئولان اعلام کرد و گفت: بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد که سهوا دچار اشتباه و خطا شده‌اند نسبت به عواقب عدم رعایت قوانین نا آگاه بودند و اگر آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌ شد، دچار مشکل و حبس نمی‌شدند.
مدیرعامل ستاد دیه ایلام اضافه کرد: شماره حساب ستاد دیه برای دریافت کمک های مردمی و آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد 0207424920001 بانک ملی شعبه شهدا به نام ستاد دیه استان ایلام است.
به گزارش ایرنا، 94 زندانی جرائم غیر عمد در استان ایلام نیز سال 94 با کمک خیرین و ستاد دیه به آغوش خانواده های خود بازگشتند که از این تعداد، 92 زندانی مرد و 2 نفر زن بودند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.