به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدباقر اسلامی صبح امروز امروز در نشست خبری با موضوع آگاهی بخشی در مورد نهاد داوری و انعقاد ‌نامه کاری با اتقا بازرگانی استان کرمان اظهار‌‌ داشت: 32 موسسه داوری در استان کرمان ثبت شده که 15 موسسه در حال فعالیت است.

وی به ضرورت عقد تفاهم‌نامه بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع اشتغال و اقتصاد، بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری بیشتری بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شکل می‌گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای جبران خلاهای موجود در مسیر رسیدگی به برخی از پرونده‌های قضایی و کاهش ورودی‌ها به دستگاه قضایی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نیز می‌تواند به سیستم قضایی کمک کند و دادگستری می‌تواند با تجار و بازرگانان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشد تاکید کرد: نهادهای داوری، در کنار مزایا، معایبی نیز دارد و اگر بی‌گدار به آب بزنیم این نهادها مضر خواهد بود.

اسلامی افزود: چندین جلسه بین معاونت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی دادگستری با کارشناسان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار و منجر به تفاهم‌نامه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از برگزاری همایش منطقه‌ای نهاد داوری در استان کرمان خبر داد و گفت: این همایش 15 تیرماه سال جاری به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620812
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.