کیومرث رحمتی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه هم‌اکنون 69 هزار و 621 خانوار با جمعیتی بیش از153 هزار نفر از حمایتهای این نهاد بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: کمیته امداد برای حمایت و اعطای کمکهای مادی و معنوی به این خانوارها از توانایی، علم، دانش و مهارت مددکاران بهره می‌گیرد.

رحمتی‌پور عنوان کرد: مددکاران خط مقدم کمیته امداد در ارتباط با خانواده‌های مددجو هستند که با ارتباط و تعامل سازنده برای رفع نیازها و مشکلات این خانوارها گام برمی‌دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه مددکاران امین و حافظ اسرار خانواده‌های تحت حمایت هستند، افزود: هم اکنون 159 مددکار در استان با این نهاد همکاری و تعامل دارند.

وی گفت: مددکاران نقش پزشک اورژانس کمیته امداد را برعهده دارند که باید با فراگیری آموزشهای متنوع و مطلوب بتوانند نیازهای مددجویان را خوب ببینند، بشنوند و به منظور رفع این نیازها خوب تصمیم بگیرند.

رحمتی‌پور افزود: هم‌اکنون هریک از مددکاران این نهاد به طور میانگین به 400 پرونده خانوارهای تحت حمایت در استان رسیدگی و مشکلات فراروی این خانوارها را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش کمیته امداد بر این است که با افزایش تعداد مددکاران پرونده‌های مددجویی واگذار شده به آنان را تا سقف 200 پرونده تقلیل دهد، عنوان کرد: در صورت افزایش تعداد مددکاران و کاهش پرونده‌های مددجویی در اختیار آنان خدمات به صورت مطلوبتر به خانوارهای تحت حمایت ارائه می‌شود.

رحمتی‌پور با بیان اینکه هم اکنون سرپرستی بیش از 35 هزار خانوار مددجو در استان را بانوان برعهده دارند، گفت: پرونده مربوط به خانوارهای دارای سرپرست زن با کمتر از 50 سال سن به منظور رفاه حال آنان از سوی بانوان مددکار رسیدگی می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از وظایف خطیر مددکاران این نهاد دیدار با خانواده‌های نیازمند و رسیدگی به امورات حمایتی در محل زندگی آنان حتی در دور‌افتاده‌ترین نقاط استان است، افزود: مددکاران کمیته امداد با توجه به درک نیازمندی خانوارهای تحت حمایت، آنان را برای دریافت خدمات تخصصی به واحدهای اجرایی این نهاد از قبیل واحد اشتغال، فرهنگی و حمایت ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618622
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.