معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد کردستان گفت: با پرداخت 47 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال، برای تعداد 3 هزار و 424 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 95 شغل ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، فرشید جهان‌بین با بیان اینکه اشتغال‌زایی و اهمیت به موضوع اقتصاد خانواده، یکی از محورهای اصلی کاری این نهاد است، عنوان کرد: این موضوع همواره مورد توجه ویژه قرار داشته است و هرساله با برنامه‌ریزی دقیق و بسیج کلیه امکانات و زمینه‌سازی بستر اشتغال‌زایی، اقدامات ویژه‌ای انجام می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به در نظر گرفتن زیرساخت‌های اقتصادی کشور، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل خرد از بازدهی خوبی برخوردار هستند و  این نهاد با همکاری و تعامل خوب بانک‌های عامل در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

جهان‌بین اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال 95 مبلغ 30 میلیارد و 400 میلیون تومان  سهمیه از بانک مرکزی به کمیته امداد کردستان جهت اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: با پرداخت 47 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال،  برای تعداد 3 هزار و 424 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 95 شغل ایجاد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: 35 میلیارد و 600 میلیون تومان از این مبلغ از محل اعتبارات بانکی و 11 میلیارد و 700میلیون تومان نیز از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان امداد بوده است.

وی افزود: همچنین از طریق کاریابی برای 709 نفر از مددجویان تحت حمایت کار ایجاد شد و با هماهنگی این نهاد،  در مؤسسات، شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی به‌کارگیری و جذب شدند.

جهان‌بین با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد که باهدف ایجاد اشتغال و استحکام‌بخشی طرح‌های اشتغال انجام می‌شود، برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی است، عنوان کرد: هشت هزار و 419 نفر از مددجویان تحت حمایت در سال 95 دوره‌های آموزشی بلندمدت، مهارت‌آموزی، کارآفرینی و کسب‌وکار و بازار محور را گذارنده اند.

وی بیان کرد: با هدف پایداری طرح‌های شغلی ایجاد شده بیش از 41 هزار بازدید فنی و تخصصی توسط ناظرین خودکفایی این نهاد از طرح‌های ایجادشده در سال 95 انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.