به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرشید جهان‌بین پیش‌از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه اشتغال‌زایی و اهمیت به موضوع اقتصاد خانواده یکی از محورهای اصلی کاری این نهاد است، اظهار داشت: هرساله با برنامه‌ریزی دقیق و بسیج کلیه امکانات اقدامات ویژه‌ای برای زمینه‌سازی بستر اشتغال‌زایی جوانان استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اقتصادی کشور، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل خرد از بازدهی خوبی برخوردار هستند، گفت: کمیته امداد کردستان با همکاری و تعامل خوب با بانک‌های عامل استان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان تصریح کرد: سال گذشته میزان 30 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار از سهمیه بانک مرکزی برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد کردستان اختصاص داده شد.

وی گفت: سال گذشته با پرداخت 47 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به جوانان برای سه هزار و 424 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد شغل ایجاد شد که از این میزان 35 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات بانکی و 11 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان امداد بوده است.

جهان‌بین افزود: خوشبختانه از طریق کاریابی نیز 709 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در مؤسسات، شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی  استان به‌کارگیری و جذب شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی با هدف ایجاد اشتغال و استحکام‌بخشی طرح‌های اشتغال انجام می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و 419 نفر از مددجویان تحت حمایت دوره‌های آموزشی بلندمدت، مهارت‌آموزی، کارآفرینی و کسب‌وکار و بازار محور را گذارنده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته بیش از 41 هزار بازدید فنی و تخصصی توسط ناظرین خودکفایی این نهاد با هدف پایداری طرح‌های شغلی ایجاد شده انجام شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613670
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.