به گزارش ایرنا محمدباقر اسلامی روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع آگاهی بخشی در مورد نهاد داوری (باب هفت قانون آئین دادرسی مدنی) و انعقاد تفاهم نامه کاری بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: همایش منطقه ای نهاد داوری در استان کرمان برنامه ریزی شده است و این همایش 15 تیرماه سال جاری در کرمان برگزار می شود.
وی تاکید کرد: نهادهای داوری، در کنار مزایا، معایبی نیز دارد و اگر بی گدار به آب بزنیم این نهادها مضر خواهد بود.
معاون دادگستری کل استان کرمان همچنین گفت: چندین جلسه بین معاونت های اجتماعی و برنامه ریزی دادگستری با کارشناسان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار و منجر به تفاهم نامه شده است.
وی به ضرورت عقد تفاهم نامه بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب سلامی بر موضوع اشتغال و اقتصاد، بر اساس این تفاهم نامه، همکاری بیشتری بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شکل می گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشیم.
اسلامی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای جبران خلاء های موجود در مسیر رسیدگی به برخی از پرونده های قضایی و کاهش ورودی ها به دستگاه قضایی کمک می کند.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی نیز می تواند به سیستم قضایی کمک کند و دادگستری می تواند با تجار و بازرگانان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.