به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور شامگاه شنبه در دیدار سرپرست دانشگاه جیرفت افزود: مهمترین اصل در اقتصاد، تامین سرمایه‌های لازم برای تولید است که نیروی فکری، عملیاتی و خبره موجود در دانشگاه ها می تواند اقتصادی مولد و دانش بنیان را ایجاد کند.
وی اظهار کرد: دانشگاه جیرفت به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی جنوب استان کرمان باید در همه زمینه ها در عرصه پژوهش و تحقیق ورود کرده و با تولید علم دانش بنیان، زمینه تحول را در منطقه فراهم کند.
وی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها را یکی از نگرانی های رهبری و دلسوزان نظام دانست و بیان کرد: در صورت تحقق شعار راهبردی امسال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' و عملیاتی شدن این شعار که خنثی کننده توطئه های دشمنان و تحریم ها خواهد بود، قطعا وضعیت تولید کشور رونق گرفته و شاهد شکوفایی و اشتغال جوانان خواهیم بود.
امام جمعه جیرفت گفت: در این راستا دانشگاه ها نقش بسیار مهمی دارند که باید با برنامه ریزی راهبردی تربیت نسل جوان و دانشجویان را به سمت علوم کاربردی سوق دهند.
وی بیان کرد: اشتغال و تولید، اقتصاد بیمار کنونی کشور را نجات خواهد داد و نقش دانشگاه‌ها در فراهم کردن بستر لازم برای این مهم حیاتی است.
حجت الاسلام کرمی پور افزود: رهبری با توجه به شرایط موجود امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام نهادند و دانشگاه به عنوان مبداء تحولات قطعا در تبیین این شعار و فراهم کردن ساختار اقتصاد مقاومتی نقش برجسته ای دارد.
وی ضمن تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی گفت: دانشگاه مبداء تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است لذا باید برنامه های دانشگاه به سمت ارتقاء فرهنگ اسلامی سوق داده شود.
وی اضافه کرد: باید دغدغه های رهبری را در اولویت قرار دهیم و یکی از این دغدغه ها مسائل فرهنگی دانشجویان و جوانان می باشد که نباید از آن غافل شد.
سرپرست دانشگاه جیرفت نیز در این دیدار از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دانشگاه جیرفت خبر داد و گفت: این دانشگاه با تولید علم دانش بنیان به سمتی گام بر می دارد تا زمینه استفاده بهینه از پتانسیل های بی نظیر منطقه فراهم شود که این مهم مستلزم همکاری سایر بخش ها نیز می باشد.
شاهپور کوهستانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها افزود: با تدوین سند فرهنگی و علمی دانشگاه جیرفت مسیر حرکت دانشگاه به سمت بهره گیری از مسایل فرهنگی و اسلامی هموار خواهد شد.
وی گفت: حرکت مجموعه دانشگاه جیرفت در راستای تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی به سمت کیفی‌ سازی چرخه علمی و توسعه فعالیت‌های پژوهش محور با هدف تقویت بنیه علمی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی است.
وی با تأکید بر لزوم تقویت و تحکیم جایگاه پژوهش در علوم انسانی، دینی و علوم تجربی در دانشگاه گفت: دانشگاه باید به عنوان پایگاه علمی و فرهنگی بتواند با حاکم کردن فضای تحقیق و پژوهش در بین جوانان و جامعه دانشگاهی توسعه بیش از پیش کشور راه فراهم سازد.
سرپرست دانشگاه جیرفت تلاش، پشتکار، اتحاد و همدلی را از م‍ؤلفه‌های رشد و زمینه ساز تحول جامعه بیان و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها با تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص می‌توانند کشور را از وابستگی به کشور‌های بیگانه بی‌ نیاز سازند.
دانشگاه جیرفت با زیربنای حدود 200 هزار متر مربع در زمینی به وسعت 200 هکتار در کیلومتر 8 جاده جیرفت - بندرعباس واقع شده است.
بیش از چهار هزار دانشجو در 34 رشته و گرایش مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.