به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی با اشاره به نامگذاری سال 96 به‌عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: انتخاب مجدد شعار سال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که هدف، مقصود و منظور رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی در سال گذشته عملیاتی نشده است و امسال علاوه بر این مسئله بر لزوم توجه به پیگیری "تولید" و "اشتغال" تأکید کردند.

وی بابیان اینکه رکود و بیکاری دو مشکل اصلی کشور است، تصریح کرد: مسئولان عزیزی که تابع رهبری هستند و ایشان را به‌عنوان رهبر آگاه، حکیم و روشن می‌شناسند باید اهتمام بالایی نسبت به تحقق هدف و مقصود رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی نشان دهند.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب درد و درمان را مطرح کردند، گفت: مسئله تولید یک مشکل اساسی و درد جامعه است و بر این اساس مقام معظم رهبری تأکید کردند که اگر تولید ما سامان پیدا کند، اشتغال جوانان و رفاه حال مردم از نظر اقتصادی تأمین می‌شود.

آیت‌الله مقتدایی افزود: امروز بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تجاری و صنعتی با نیمی از ظرفیت یا برخی، کمتر از نیمی از ظرفیت کار می‌کنند و حتی بعضی تعطیل شدند و این موضوع یک درد برای جامعه است و رهبر معظم انقلاب درمان این مسئله را جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا عنوان کردند.

وی تصریح کرد: اگر جلوی این واردات بی‌رویه و قاچاق گرفته شود، قطعاً تولید ملی بالا می‌رود و رونق پیدا می‌کند و در این صورت برای جوانان اشتغال ایجاد می‌شود و بیکاری در کشور از بین می‌رود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه بر لزوم تقویت تولید ملی تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید خاصی نسبت به موضوع تولید داشتند و مسئولان عزیز تلاش کنند تولید داخلی رونق بگیرد و برای درمان هم جلوی قاچاق و واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود یا مشابه داخلی دارد، ممنوع شود.

آیت‌الله مقتدایی بابیان اینکه عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، گفت: همچنین اگر از واردات بی‌رویه و قاچاق جلوگیری شود، تولید رونق می‌گیرد و افراد اشتغال پیدا می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان محترم اهتمام جدی نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی داشته باشند و تا پایان سال مشکلات تولید و اشتغال جوانان برطرف شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606359
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.