احمد رشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چرخه تولید و اشتغال، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی بوده و دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات و عبور از موانع توسعه کشور برنامه های جدی بویژه در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری را تدارک دیده است.
به گفته وی، دولت برنامه منسجمی برای ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای تحقق شعار امسال برنامه ریزی تحقق یک میلیون شغل را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، حضور ریاست جمهوری در روزهای آغازین سال در کردستان و افتتاح 21 طرح تولیدی و صنعتی، نمونه بارزی از توجه ویژه دولت به استان دانست و گفت: با همت مسئولان روند توسعه کردستان در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال برای جوانان بیشتر از گذشته شتاب گرفته است.
رشیدی افزود: ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی را بستر ساز تحقق اهداف شعار سال و حفظ ارزش و جایگاه کارگر ایرانی بوده و دستیابی به این مهم، مستلزم تلاش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی و فراهم کردن قدرت رقابتی بیشتر با نمونه‌های خارجی است.
به گفته رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان، اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش ایران اسلامی است بوده و عملیاتی شدن آن نیازمند تعامل و همکاری همه ارگان های دولتی، خصوصی و مردم است.
وی افزود: 11دستگاه اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان همراه با جامعه بزرگ کارگران، کارآفرینان و تعاونگران استان برای تحقق اهداف شعار 'اقتصاد مقاومتی تولید- اشتغال' آمادگی کامل دارند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.