به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس صادق‌زاده امروز در جلسه مشورتی برنامه‌ریزی 10 شهرستان محروم و تازه تاسیس استان اظهار‌ داشت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با هدف ارتقاء زندگی ساکنین مناطق و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در 30 شهر کشور اجرایی می‌شود.

 وی در تشریح این طرح در قالب ایجاد پایگاه‌های خدمات بهزیستی با بیان اینکه در 10 شهرستان استان کرمان پایگاه‌های خدمات بهزیستی دایر می‌شود گفت: بهزیستی همیشه به‌عنوان سازمانی که متولی مسائل اجتماعی و همچنین دارای تجارب بی‌شمار در زمینه مسائل و آسیب‌های اجتماعی بوده نقش موثری در مدیریت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند داشته باشد.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه رو‌به‌رو شدن جامعه با حجم وسیعی از آسیب‌های اجتماعی دلیل‌اش کم توجهی به موضوعات اجتماعی است، افزود: سال 96 به دلیل تغییر نگرش ایجاد شده در سطح کلان و ملی سال متفاوتی در موضوع مسائل اجتماعی است که بهزیستی بنا به رسالت و ماموریت‌های سازمانی باید نقش خود را در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شایستگی ایفا کند.

وی با اشاره به گستردگی استان و محرومیت‌های خاص اقتصادی و اجتماعی در مناطقی از استان به ویژه در جنوب و شرق استان خاطر‌نشان کرد : استان کرمان نیازمند یک برنامه جامع وعلمی در موضوع آسیب‌های اجتماعی است به همین دلیل با پیگیری‌های انجام شده 10 شهرستان فاریاب، قلعه گنج، رودبار، منوجان، عنبرآباد، ریگان، نرماشیر، ارزوئیه، رابر و کوهبنان با ایجاد پایگاه‌های خدمات بهزیستی در  طرح طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین محروم و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی قرار گرفته‌اند.

 صادق‌زاده استفاده از توان بخش غیردولتی را ویژگی اصلی پایگاه‌های خدمات بهزیستی دانشت و گفت: افزایش آگاهی گروه‌های هدف، شناسایی گروه‌های در معرض خطر، توانمندسازی و افزایش حمایت‌های روانی، اجتماعی از مردم را از عمده اهداف اختصاصی این طرح است.

ویبا بیان اینکه افزایش دسترسی به خدمات اجتماعی مهمترین هدف کاربردی این طرح است اظهار‌ داشت: با راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات بهزیستی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته علاوه بر فراهم کردن مشارکت مردم، در حل مسائل اجتماعی شکاف بین گروه‌های جمعیتی و جغرافیایی کاهش یافته و دولت به سمت خروج از تصدی‌گری و حرکت به سمت تسهیل‌گری هدایت می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618603
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.