به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده چابک ظهر امروز در جلسه هماهنگی هفته سلامت که در سالن معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در حوزه سلامت فقط درصد اندکی از فعالیت‌ها مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و بسیاری از مسائل با مشارکت دیگر سازمان‌ها و نهادها امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: برپایی ویزیت‌های رایگان در زندان، استفاده از کیوسک‌های سلامت در مناطق پر رفت و آمد شهری و پرداختن به سفیران سلامت در آموزش و پرورش همگی از ظرفیت‌های خوبی است که باید از آن‌ها بهره برد.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت"زندگی سالم، با نشاط و امید " خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از اجرای برنامه‌های موازی در هفته سلامت در استان‌گیلان، ستادی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شده تا مسئولیت برنامه‌های هفته سلامت در سراسر استان‌گیلان بر عهده داشته باشد.

یوسف‌زاده چابک با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت باید از جزیره‌ای کار کردن اجتناب ورزید گفت: اجرای هماهنگ برنامه‌ها در حوزه سلامت در استان‌گیلان منجر به افزایش اثربخشی و جلب مشارکت عمومی برای داشتن جامعه‌ای سالم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: موضوع سلامتِ روان خانواده و مسائل مرتبط با این مسئله، فوق العاده اهمیت دارد و نهادهای اجتماعی، آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان و بهزیستی می‌توانند نقش موثری در افزایش سواد سلامت جامعه ایفا کنند.

وی با اشاره به عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست‌اندرکاران حوزه سلامت به شعار سال96 گفت: اجرای برنامه‌های اثربخش، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از فعالیت‌های صرفاً تبلیغاتی و ترویج تغذیه سالم در ارتقاء سطح آگاهی مردم نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این جلسه که با حضور مدیران اجرایی استان ‌گیلان و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستا‌ن‌ها و اعضای ستادی هفته سلامت استان برگزار شد و مدیران حوزه‌های مختلف برنامه‌های خود را در " هفته سلامت" که از اول تا هفتم اردیبهشت 1396 با شعار "زندگی سالم با نشاط و امید" است تببین کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 617196
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.