زهرا چگینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اعتبارات در نظر گرفته شده سال جاری این هیات را 55 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : این مقدار اعتبارات پاسخگوی نیازها و کمبودها فراروی این هیات نیست.
وی نداشتن آمار دقیق بیماران را از دیگر چالش های فرارو برشمرد و اظهار داشت : نهادهای بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی آمار دقیق این افراد ارایه دهند تا با برنامه ریزی بهتر بتوان برای افزایش سلامتی آنان در جامعه گام برداشت.
وی خاطرنشان کرد : اکنون هیات ورزش های خاص و پیوند اعضا در 2 شهرستان شاهرود و آرادان دایر است که این هبات ورزشی نیاز است در 6 شهرستان دیگر استان سمنان فعالیت داشته باشد تا نیازها همه افراد این بخش در همه مناطق عادلانه دیده شود.
رئیس هیات ورزش های بیماری خاص و پیوند اعضا سمنان با اشاره به توانمندی ورزشکاران این هیات یادآور شد : ورزشکاران این هیات در سال جاری در مسابقات کشوری رتبه سوم را کسب کردند که مدال آوری آنان مبین آن است که می توانیم با برنامه ریزی های منسجم و افزایش اعتبارات در افزایش قهرمان پروری ، سلامت جسمی و روحی این افراد گام برداریم.
چگینی تصریح کرد : دارت، شطرنج، تنیس روی میز، تیراندازی با تفنگ باندی، بدمینتون از جمله رشته های ورزشی در استان سمنان است که بیماران خاص و پیوندی برای افزایش سلامت جسمی و روحی می توانند فعالیت داشته باشند.
رئیس هیات ورزش های بیماری های خاص و پیوند اعضا استان سمنان ادامه داد : ورزش می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات روحی بیماران سرطانی ، تالاسمی و پیوند اعضا را برطرف کند و خانواده های بیماران خاص باید ورزش را جز روند درمانی آنان بدانند و بیماران نیز به انجام نرمش های ورزشی گرایش یابند.
171 ورزشکار بیماران خاص و پیوند اعضا و بیش از 30 هزار ورزشکار سازماندهی شده در استان سمنان فعالیت دارند.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه فرمایید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.