به گزارش ایرنا حبیب الله نیکزادی روز شنبه در آیین آغاز عملیات مالچ پاشی در شرق استان کرمان افزود: تنها راه نجات منطقه شرق استان کرمان این است که به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری توجه جدی شود.
وی با اشاره به اینکه در هر سال 125 روز درگیر توفان های شن در شرق کرمان هستیم گفت: با وجود اینکه همه ماشین آلات مربوط به مالچ پاشی در گذشته فروخته شده است، با دست خالی این کار را آغاز کرده ایم.
وی تصریح کرد: سیل اخیر در ریگان سیلی نبود که خسارت وارد کند اما این اتفاق رخ داد و دلیل این بود که وزارت نیرو به وظایف خود عمل نکرد و هم اکنون نیز به این موضوع توجه لازم را ندارد.
نماینده مردم شرق کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مسیل رودخانه ها به دلیل خشکسالی های متعدد بسته شده است و مردم نیز خواسته یا ناخواسته به حریم رودخانه ها تجاوز کرده اند که موجب خسارت زیاد در سیل اخیر شد.
وی بر مالچ پاشی برای کمک به مردم مناطق شرق استان کرمان تاکید کرد و گفت: خانه های مردم در حال دفن شدن زیر شن های روان و روستاها نیز در حال خالی شدن است و این امر به امنیت منطقه نیز ضربه می زند.
نیکزادی پناه بیان کرد: تاکنون هرچه را از دولت خواسته ایم جواب مثبت داده اند و این امر جای تقدیر دارد.
فرماندار ریگان نیز گفت: شرایط این شهرستان بسیار بحرانی است و لازم است که برای ساماندهی این وضعیت اقدام لازم انجام شود.
امین باقری افزود: در نشست 25 اسفندماه سال گذشته استاندار کرمان با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مصوبات بسیار خوبی حاصل شده است که امیدواریم به خوبی اجرایی شوند.
اجرای طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق استان کرمان امروز (شنبه) با عملیات مالچ پاشی بعد از 13 سال در این منطقه آغاز شد.
خشکسالی های چند سال اخیر در کرمان بویژه شهرستان های شرقی این استان موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و بروز پدیده ریزگردها شده است.
شرق کرمان شامل شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر بیش از سایر نقاط استان از این پدیده متاثر بوده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.