محمود اسکندری نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت این میزان تسهیلات موجب احیا و راه اندازی 50 واحد صنعتی و معدنی در جنوب کرمان شده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد 24 واحد جزو واحدهای راکد منطقه بود که با دریافت 36 درصد کل تسهیلات به مبلغ 154 میلیارد ریال در قالب طرح ملی رونق تولید مجدد وارد عرصه تولید و فعالیت شدند.
وی گفت: 26 واحد دیگر نیز طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بودند که برای تکمیل و راه اندازی به تسهیلات سرمایه ثابت نیاز داشتند و این طرح ها تسهیلاتی به مبلغ 271 میلیارد ریال دریافت کردند که 64 درصد کل تسهیلات پرداخت شده جنوب کرمان را تشکیل می دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: این موضوع فقط در این منطقه از کشور انجام شده که اغلب تسهیلات پرداختی به طرح های در حال ساخت تعلق گرفته و به این معناست که با تزریق این تسهیلات تحرک عظیمی در راستای اجرای طرح های کوچک و بزرگ صنعتی و معدنی در منطقه آغاز شده همانگونه که تعدادی از این طرح ها در دهه فجر سال 95 به بهره برداری رسید و مابقی نیز به زودی وارد فاز تولید خواهند شد.
وی گفت: 52 طرح دیگر نیز در حال بررسی توسط بانک ها برای پرداخت تسهیلاتی به مبلغ یکهزار و 580 میلیارد ریال است.
اسکندری نسب اظهار کرد: بانک های استان به ویژه بانک های دولتی در اجرای این طرح همکاری مناسبی با این سازمان داشته و انتظار می رود این همکاری ها توسط تمام بانک ها و بیش از پیش در جهت رونق اقتصادی و توسعه منطقه و حل مشکل اشتغال ادامه داشته باشد.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.