به گزارش ایرنا، داریوش دیودیده روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 700 میلیارد ریال از مجموع یکهزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید این استان به 42 واحد تولیدی راکد استان پرداخت و سبب بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید شد.
وی بیان کرد: 700 میلیارد ریال دیگر از این میزان تسهیلات نیز به 158 واحد تولیدی استان در هر 2 بخش صنعت و کشاورزی پرداخت و برای اموری شامل توسعه ظرفیت، افزایش و تثبیت میزان اشتغال و یا تجهیز ماشین آلات هزینه شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد که پارسال 32 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شد که 354 مصوبه داشته است.
دیودیده ابراز داشت: حدود نیمی از این مصوبات تاکنون اجرا شده و مابقی نیز در حال اجراست که سعی می شود تا اواسط اردیبهشت سال جاری 50 درصد مابقی نیز تعیین تکلیف و اجرایی شوند.
وی گفت که سال جاری یکی از سیاست های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد نیز برنامه هایی در این راستا دارد.
وی اظهار داشت: افتتاح 80 طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و با حجم سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی یکهزار نفر تا پایان سال جاری از مهمترین این برنامه هاست.
دیودیده بیان کرد: 70 واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد برای بازسازی و نوسازی شناسایی شده که اعتباری افزون بر یکهزار و 200 میلیارد ریال در این زمینه نیاز است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که کارخانه قند یاسوج اکنون غیرفعال بوده و باید وصول بدهی های آن به ویژه به شرکت گاز استان نیز پس از راه اندازی و بازگشت به چرخه تولید باشد.
صابر مظاهری اظهار داشت: تجهیز، بازسازی و نوسازی کارخانه قند یاسوج به هزینه ای افزون بر 100 میلیارد ریال نیاز دارد که باید توسط خریدار جدید پرداخت شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت که باید رویکرد و نگاه برخی مدیران اجرایی، نهادهای دولتی و بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان تغییر کند.
جبار کیانی اظهار داشت: با برخوردهایی از قبیل قطع آب، برق و یا گاز واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بدهی نمی توان به رونق تولید در استان کمک کرد و انتظار می رود که دستگاه های خدمات رسان تعامل لازم را در این راستا داشته باشند.
وی افزود که کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد وضعیت و مشکلات خاصی دارد و باید تلاش کرد هر چه زودتر فعال شده و به چرخه تولید بازگردد.
علاوه بر موضوع بدهی حدود 18 میلیارد و 800 میلیون ریالی کارخانه قند یاسوج به شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد مشکلات 2 واحد تولیدی راکد استان در بخش صنعت نیز در این نشست بررسی و 35 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به آنها به منظور بازگشت به چرخه تولید تصویب شد.
کارخانه قند یاسوج در سال 1344 ساخته شد و به عنوان نخستین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در دوره های مختلف راکد و دوباره فعال شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.