مهدی حسینی نژاد روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: این میزان نسبت به صادرات استان در ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید حدود 77 درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: اتفاق مثبت دیگر در استان کرمان این بوده که تراز تجاری این استان در سال گذشته مثبت شد و این یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه تجارت بود.
وی گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم به ویژه در استان کرمان به تولید محصولات دانش بنیان توجه ویژه ای شده چرا که تولید این نوع محصولات واقعا نیاز به توجه دارد و تراز تجاری استان را با جهش قابل توجهی مواجه کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: عموما تعدیل اشتغال آنچنانی در واحدهای تولیدی استان نداشتیم و بیشتر جذب اشتغال رقم خورده است.
وی اظهار کرد: براساس سند راهبردی استان پیش بینی می کنیم سهم استان در سال 96 از اشتغال کشور حدود پنج هزار اشتغال باشد و امیدواریم بتوانیم اشتغال بیشتری را در استان ایجاد کنیم.
حسینی نژاد گفت: تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی در سنوات قبل به دلیل ضعف مدیریتی دچار مشکل شده اند.
وی اضافه کرد: در دنیا روند ایجاد یک واحد تولیدی به گونه ای است که ابتدا می بایست طرح توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح ارائه و مورد ارزیابی قرار گیرد و در مرحله بعد برای اجرای طرح تصمیم گیری می شود اما در کشور ما بدون انجام مطالعات لازم طرح اجرا و بعد از مدتی واحد تولیدی با مشکل مواجه می شود.
وی بر لزوم شناسایی بازار مناسب برای محصول تولیدی قبل از اجرای طرح تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت واحد تولیدی و صنعتی با مشکلات بزرگی همچون معوق شدن تسهیلات بانکی و در نهایت تعطیلی مواجه خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از برگزاری 65 جلسه رفع موانع تولید در استان خبر داد و افزود: در این جلسات بیشتر به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی شد که سال 84 از تسهیلات طرح های زودبازده استفاده کرده بودند.
وی با بیان اینکه در تولید فرش هم به مقوله بازاریابی توجه نشده است عنوان کرد: تاکنون صرفا روی تولید و تولید کننده فرش متمرکز شدیم و از مبحث بازار و صادرات غفلت کردیم.
وی با اشاره به شناسایی 50 هزار بافنده قالی در استان خاطرنشان کرد: تولیدکننده های قالی باید سلیقه کشورهای مختلف را شناسایی کنند و با توجه به آن سلیقه ها به طراحی و رنگ بندی قالی بپردازند تا بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب و در کمترین زمان در بازارهای جهانی به فروش برسانند.
استان کرمان دارای 23 شهرستان است و جنوب کرمان با هفت شهرستان سازمان صنعت، معدن و تجارت مستقل دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.