به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر، با بیان اینکه قاچاق یکی از موضوعات تهدید کننده اشتغال و تولید است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند که مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند در این عرصه کارساز باشد.

وی با بیان اینکه ثبت انبارها در سامانه جامع از راه‌های مبارزه با قاچاق کالا است گفت: در این راستا بر وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف و الزام شده که تمام انبارها در سامانه جامع ثبت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر ثبت تمام انبارهای استان بوشهر در سامانه یاد شده افزود: تمامی انبار و مراکز نگهداری کالا دولتی و بخش خصوصی باید در سامانه جامع انبارها ثبت شد چراکه اگر این انبارها درسامانه جامع انبارها و مراکر نگهداری کالا ثبت نام نکنند کالای آنان قاچاق محسوب می‌شود.

حسینی محمدی بر ضرورت ثبت تمامی انبار و سردخانه‌ها اعم از دولتی و خصوصی، شرکت‌های پخش ، عمده فروشان، بنکداران ، خرده فروشان و سایر فعالان اقتصادی در سامانه جامع انبارها تاکید کرد.

وی از شناسنامه‌دار شدن انبارهای استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با اجرای سامانه جامع انبارها، تمامی انبارها، سردخانه‌ها و مراکز نگه‌داری کالا متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی شناسنامه‌دار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: هیچ محموله و کالایی از انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده باشد امکان جابجایی و حمل آن وجود ندارد.

حسینی محمدی با بیان اینکه کالاهایی که از انبارهای بدون کد و شناسه بارگیری شود قاچاق محسوب می‌شود گفت: درصورت عدم ثبت اطلاعات  انبارها در سامانه جامع انبارها، بارنامه و شناسه برای کالا صادر نمی‌شود و کالای موجود قاچاق تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605370
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.