به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمود اسکندری‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: سال گذشته 425 میلیارد ریال تسهیلات به 50 واحد و طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه  24 واحد جزو واحدهای راکد منطقه بودند عنوان کرد: این واحدها با دریافت 36 درصد کل تسهیلات به مبلغ 154 میلیارد ریال در قالب طرح ملی رونق تولید مجددا وارد عرصه تولید و فعالیت شدند.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه 26 واحد دیگر نیز طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بودند تصریح کرد: همچنین برای تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها، تسهیلات سرمایه ثابت نیاز داشتند که 271 میلیارد ریال دریافت کردند که 64 درصد کل تسهیلات پرداخت شده جنوب کرمان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از 61 درصد کل تسهیلات تاریخ جنوب کرمان در این یک سال پرداخت شده است افزود: 52 طرح دیگر نیز در حال بررسی توسط بانک‌ها برای پرداخت تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد و 580 میلیون ریال است.

اسکندری‌نسب اظهارداشت: بانک‌های این منطقه به‌ویژه بانک‌های دولتی در اجرای طرح همکاری مناسبی با این سازمان داشته و انتظار می‌رود این همکاری‌ها توسط تمام بانک‌ها بیش از پیش در جهت رونق اقتصادی و توسعه منطقه برای حل مشکل اشتغال ادامه داشته باشد.

وی افزود: انجام این طرح‌ها تنها در این منطقه از کشور انجام شده که اغلب تسهیلات پرداختی به طرح‌های در حال ساخت تعلق گرفته و با تزریق این تسهیلات تحرک عظیمی در راستای احداث طرح‌های کوچک و بزرگ صنعتی و معدنی در منطقه آغاز شده است.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان تصریح کرد: تمامی طرح‌های در حال اجرا نیز به زودی وارد فاز راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605509
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.