به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین حیدری در خطبه های نمازجمعه سیرجان به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی انتخابات برگ برنده مردم در مشارکت اداره کشور یا منطقه است و اینجا انتخاب کننده مردم هستند که فردای قیامت در مقابل رای خود در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشند.
وی افزود: در این بخش هم انتخاب کننده و هم انتخاب شونده وظایف الهی و اخلاقی دارند و حالا که انتخاب کننده مردم هستند نباید رای خود را بفروشند یا براساس طایفه و گروه رای بدهند که افرادی نالایق وارد نهاد مردمی شورا شوند و حتی کسانی هم که بی تفاوت باشند در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود.
امام جمعه موقت سیرجان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر در برابر دشمن احساس ضعف کنیم آن روز است که این دشمن به ما حمله می کند.
وی بیان کرد: تحریم های جدید دولت مستکبر آمریکا علیه ملت ایران به خاطر برنامه های موشکی نظام اسلامی است که جنبه دفاع از کشور و ملت خود را دارد لذا هیچ قانون و منطقی این را نمی پذیرد که شما قدرت دفاع از خود را نداشته باشید.
حجت الاسلام حیدری گفت: ادعاهای دشمن استکباری ما زیاد است و مثل این می ماند که دزدی می خواهد خانه شما را غارت کند و به شما گفته شود هیچ وسیله دفاع از خانه را نداشته باشید و امروزه همه کشورها دفاع از خود را در برنامه دارند و اگر تحریم ها به خاطر برنامه موشکی ماست این که جنبه دفاعی دارد و کسی حق دخالت در برنامه دفاعی دیگر کشورها را نداشته و نباید داشته باشد.
وی به مناسبت های مختلف از جمله 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی اصل شعارهای انقلاب اسلامی بوده و هست و 12 فروردین تحقق جمهوری اسلامی است که امروزه دشمنان استکباری با این جمهوری مخالفت دارند زیرا این جمهوری ابهت مستکبران عالم مبنی بر سلطه گری و سلطه پذیری را در هم شکست و کلمه مستعمره و استعمار را در جهان خنثی و آن را یک حرکت زشت جلوه داد.
خطیب جمعه سیرجان اظهار کرد: تمام امکانات اعم از نفت، رسانه ها، اسلحه و تکنولوژی به دست سلطه گران و دولت های استکباری است و نمی خواهند اجازه دهند دیگران از این امکانات استفاده کنند یا حتی آن را داشته باشند لذا با جمهوری اسلامی مخالفت می کنند و این مخالفت ها در قالب اقدامات متعدد خصمانه اعم از حمله نظامی در دوران دفاع مقدس یا توطئه ها و امروزه تحریم های جدید القاء و اعلام می شود که باید گفت در برابر دشمن هرگز ضعف نداریم و نخواهیم داشت.
وی به 13 فروردین روز طبیعت هم اشاره کرد و گفت: طبیعت جلوه زیبایی نعمت های خداوند به مردم است و باید با دوری از گناه و حفظ این جلوه زیبا شکرگذاری خود را به پروردگار اعلام کنیم و بدانیم آن روز برای ما عید و زیباست که معصیت نکنیم و با تقوا عظمت پرودگار را درک کنیم.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار: رسول محمدحسنی
7435/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.