به گزارش ایرنا عباس سعیدی در جلسه شورای اداری بردسیر که شامگاه سه شنبه در محل فرمانداری با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد افزود: با اجرای مصوبات طرح همیاران آب در بخش کشاورزی سالانه به میزان قابل توجهی در مصرف آب این بخش صرفه جویی شده است و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در زمینه شیلات و نژادهای نوترکیب دستاوردهای بزرگی داشته ایم.
وی گفت: طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی تاکنون 214 مصوبه داشته و 36 درصد جلسات آن در شهرستان ها و 37 درصد با حضور مقامات کشوری برگزار شده است.
وی افزود: از ویژگی های سال اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن، عدالت محوری، برون نگری و درون زایی بودن همچنین مردم نهادی بودن آن است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار کرد: در سرشماری اتفاق بزرگی که مشاهده شد، مهاجرت معکوس بود.
وی گفت: طبق ابلاغیه برنامه پنجم توسعه از سوی مقام معظم رهبری دولت موظف به ارائه خدمات به روستاها و برگشت جمعیت از شهر به روستاست که در دولت تدبیر و امید این اتفاق مهم رخ داده است و توسعه پایدار باید از روستاها شروع شود.
فرماندار بردسیر نیز در این نشست گفت: کسب رتبه اول کشور در سرشماری اینترنتی برگ زرینی در تاریخ بردسیر خواهد ماند.
مجید نجف پور افزود: حسب دستور استاندار کرمان مبنی بر تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها ستاد مذکور در شهرستان بردسیر تشکیل و اولین جلسه آن با حضور امام جمعه محترم، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و با دعوت از نماینده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان و معین اقتصادی منطقه هفتم استان برگزار و سیاست ها و اهداف این ستاد به عنوان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی تبیین و تشریح شد.
وی بیان کرد: در گام بعد سند توسعه شهرستان بردسیر با کار کارشناسی گروه کارشناسان برنامه ریز و مشاور در راستای نیازسنجی پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان تهیه و با مشارکت دستگاه اجرایی شهرستان کارگروه های تخصصی در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، راه و مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و عمران و توسعه روستایی تشکیل شد.
فرماندار بردسیر گفت: در جلسات این کارگروه ها ضمن سنجش نیازها در بخش های مختلف، پروژه های اقتصاد مقاومتی هر دستگاه اجرایی با پیگیری از طریق ادارات کل مشخص و روسای ادارات شهرستان موظف به پیگیری و ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی این پروژه ها بصورت منظم و ماهیانه شدند.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7421/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.