به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در نشست تجلیل از اعضاء قرارگاه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان مرکزی افزود: حجم خسارت های ناشی از این بیماری به دلیل همدلی و وحدت هدفمندو برنامه محور مسئولان استان، به حداقل ممکن رسید.
وی ادامه داد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، 22 استان کشور را درگیر کرده و همچنان برخی استان ها با پیامدهای ان دست و پنجه نرم می کنند و در استان مرکزی با امور برنامه ای مهار کامل این بیماری رخ داده و باید وفاق و همدلیدر استان در این خصوص سرلوحه امور باشد.
امام جمعه اراک اظهار کرد: کشور ایران هم به لحاظ طبیعی و هم به لحاظ دشمنی های استکبار جهانی در معرض انواع آسیب ها و چالش ها است و وفاق و همدلی مسئولان استان مرکزی در مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید به یک فرهنگ تبدیل شده و مسئولان و دولتمردان مقابله با بلایای طبیعی و توطئه های دشمنان اهمیت و اثرگذاری وحدت و همدلی را درک کنند.
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز با وجود اینکه رژیم بعثی از حمایت بیش از 40 کشور جهان برخوردار بود اما، پیروزی نهایی نصیب رزمندگان اسلام شد چرا که همدلی، اتحاد و روحیه انقلابی گری و معنویت اصلی ترین سلاح رزمندگان اسلام بود.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان مرکزی نیز گفت: دستگاه های اجرایی عضو این ستاد باید از هم اکنون تا پایان تعطیلات در آماده باش کامل قرار داشته باشند.
وی اضافه کرد: تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای توطئه پراکنی های دشمنان نظام اسلامی است بنابراین دستگاه های امنیتی و انتظامی باید گستره نظارت های خود را در این ایام افزایش داده و ضمن حفظ و حراست از جان و مال مردم، برای خنثی سازی توطئه های دشمنان نیز آمادگی کامل داشته باشند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: سال جاری با تمام فراز و نشیب ها، کمی و کاستی ها رو به پایان است و مسئولان و دولتمردان باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و نسبت به تقویت نقاط قوت و پرهیز از تکرار نقاط ضعف خود تلاش کنند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی و احیاء سبک زندگی ایرانی و اسلامی مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از مسئولان است که دولت تدبیر و امید باید در راستای تحقق خواسته های معظم له تدابیر کاربردی بیندیشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش،کمیت، کیفیت و قیمت رقابت پذیر تولیدات، پرهیز از اسراف و اشرافی گری را تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: شرکت هیوندا کره جنوبی با برخورداری از 25 هزار نیروی انسانی سالانه 12 میلیون انواع خودرو تولید و به نقاط مختلف جهان صادر می کند اما، شرکت ایران خودروی ایران با برخورداری از بیش از 50 هزار نیروی انسانی در هیچ یک از شاخص های تولید با این شرکت کره ای قابل مقایسه نیست.
وی اضافه کرد: تقویت انگیزه های علم، دانش و معنویت نیز باید در سال آینده به صورت جدی در مراکز علمی کشور به خصوص استان مرکزی پیگیری شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ستاد انتخابات با تمام قدرت باید همه مسائل این فرآیند ملی را زیر نظر داشته باشد و بقیه دستگاه ها باید به فعالیت خود ادامه دهند و نباید هیچ فعالیتی به دلیل انتخابات تعطیل شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تشکیل قرارگاه تخصصی برای مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگ برنده موفقیت این استان در مهار این بیماری بود.
محمود زمانی قمی بیان کرد: نشست های این قرار گاه به صورت مستمر در محل استانداری برگزار می شد و تکلیف هر یک از دستگاه ها به صورت فهرست بندی شده در اختیار مدیران قرار می گرفت.
وی ادامه داد: قرار گاه مهار بیماری فوق حاد پرندگان از 20 آذرماه امسال تا مهار کامل این بیماری در 21 بهمن ماه، 23 نشست تخصصی برگزار کرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی ادامه داد: محور برنامه های این قرارگاه در سه بخش طیور اهلی، طیور وحشی و جلوگیری از گسترش این بیماری در بخش انسانی بود که هر یک از دستگاه های عضو این قرارگاه در یکی از این بخش ها فعالیت می کرد.
وی ادامه داد: قرارگاه مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان مرکزی همچنان در حالت آماده باش به سر می برد چرا که این بیماری همچنان در چند استان دیگر کشور وجود دارد.
22 کانون آلوده به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شامل 16 واحد صنعتی پرورش طیور و 6 روستا از ابتدای شیوع این بیماری در استان مرکزی شناسایی و حدود 440 هزار قطعه طیور در این مرغداری های آلوده معدوم شد.
نخستین مورد تایید شده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری اراک در نیمه آذرماه امسال رخ داد و از 22 آذر ماه با دستور مستقیم استاندار مرکزی و مصوبه شورای تامین استان قرارگاه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی فعالیت دارد.
استان مرکزی دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی، 191 کارگاه پرورش آبزیان، 638 واحد زنبورداری، هشت کشتارگاه صنعتی طیور و 23 واحد کارخانه تولید خوراک و مکمل دام و طیور است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.