احمدهمتی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت های گذشته تحریم های ناجوانمردانه ای که از سوی دشمنان به ملت ایران تحمیل می شد را کاغذپاره می خواندند و در چند سال گذشته فقر و بیکاری گریبانگیر مردم شده بود.
وی با انتقاد از کارشناسانی که عملکرد دولت یازدهم در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را منفی بیان می‌کنند، گفت: لغو تحریم های ظالمانه با تلاش دولت یازدهم که به اصل برون‌نگری در اجرای دقیق رویکرد اقتصاد مقاومتی توجه دارد از اقدامت ارزشمند دولت تدبیر و امید است.
همتی خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات رونق تولید در سال 95 که زمینه افزایش اشتغال و رونق تولید در کشور را فراهم کرد از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید بوده است که این اصل نیز به رویکرد درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی توجه دارد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی از اصولی برخوردار است که اگر به معنی واقعی در کشور اجرایی شود، به هیچ عنوان تهدید و فشارهای خارجی اثربخش نخواهد بود و کشور در بخش های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی به بی‌نیازی از هر کشور خارجی می‌انجامد.
وی با بیان اینکه خودتحریمی یکی از چالش های اساسی در اقتصاد کشور است، افزود: تعصب های افراطی و رویکرد منفی در سیاست خارجی در دولت های گذشته کشور را به تباهی کشانده بود در حالی که امروز دستگاه دیپلماسی از ثبات و آرامش قابل توجهی برخوردار است.
همتی با اشاره به اینکه شبکه های مجازی فرصتی ارزشمند برای بیان چالش ها و مشکلات کشور است و باید مسوولان نظام از این فرصت ارزشمند برای ترمیم بعضی از چالش اساسی کشور بهره گیرند، ادامه داد: انتشار فیش های حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران در شبکه های مجازی منجر به وضع قوانین برای تعیین سقف حقوق کارکنان دولت شد.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای قانون نباید برای هیچ فردی استثنا قائل شد و تمام اقشار جامعه در برابر اجرای قوانین وضع شده برابر هستند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با نفاق افکنی، کشور به سربلندی و شکوفایی نخواهد رسید و فقط همدلی مردم و مسوولان نظام زمینه افزایش اشتغال و کاهش فقر در جامعه را فراهم می‌کند.
در 29 بهمن 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا از سوی رهبر انقلاب اسلامی در 24 بند به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد.
شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.