به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در جمع مادران و همسران شهدا به ماسبت 13 جمادی الثانی و روز وفات حضرت ام البنین(س) افزود: بانوان مدیران اقتصادی خانواده ها هستند و نقش تاثیر گذاری در فرهنگ سازی و تصمیم گیری برای خرید لوازم مصرفی ایرانی دارند.
وی ادامه داد: بسیاری از کالاهای وارداتی از کشور های مختلف جهان به خصوص هند و چین، مشابه ایرانی دارد و در بسیاری از موارد حتی کیفیت محصول داخلی بالاتر از مشابه خارجی است اما نشان تجاری خارجی باعث ترغیب مردم به استفاده از این کالاها می شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: برنامه ریزی برای استفاده از کالای داخلی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است و بنابراین بانوان به عنوان مدیران اقتصادی خانواده های ایرانی باید اقدامات کاربردی در این مقوله داشته باشند.
وی اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی مهمترین رویکرد در احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی است که نقش بانوان در این خصوص بی بدیل است.
وی ادامه داد: الگوگیری از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین راه برای ترویج سبک زندگی اسلامی است که مادران ایران اسلامی باید با مطالعه زندگی آن بانوی بزرگوار سیره ایشان را در زندگی و تربیت فرزندان خود به کار ببندند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مادران شهدا با پیروی از ولایت‌ پذیری حضرت ام البنین (س) جوانانی پرشور و انقلابی را پرورش دادند که این مهم سبب تثبیت نظام اسلامی در کشور شد.
وی تاکید کرد: شهیدان با ایثار و از خود گذشتگی از کیان میهن و انقلاب اسلامی دفاع کردند و امنیت وآسایش امروز کشور نیز با مجاهدت این مردان و زنان بی ادعا حاصل شده است.
در پایان این آیین از کتاب زن، خانواده و جامعه نوشته آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نیز رونمایی شد.
3017/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.