به گزارش ایرنا یوسف پریدار روز یکشنبه در آئین افتتاح بیست و ششمین پایگاه اورژانس جاده ای 115 دزفول در شمس آباد ضمن تقدیر از شهرداری شمس آباد و اقدام تحسین برانگیز خیرین حوزه سلامت به آخرین وضعیت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اشاره کرد و گفت:با وجود کمک های مردمی و دولتی فراوانی که در حوزه بهداشت و درمان می شود خواسته ها و نیازهای مردمی در این حوزه زیاد است که باید به رفع این نیازها پرداخت.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله پیشگیری پیش از درمان گفت:از نظر زیرساخت های بهداشت و درمان شدیدا تحت فشار هستیم و اگر جمعیت نسبت به تعداد تخت های بیمارستانی را شاخص قرار دهیم به ازای هر هزار نفر جمعیت باید طبق متوسط کشوری 1.6 تخت داشته باشیم و طبق افق 1404 نیز این میزان باید به 2.5 تا 2.6 تخت به ازای هر هزار نفر برسد در حالی که تعداد تخت های بیمارستانی در دزفول به ازای هزار نفر
9/. می باشد لذا در این بخش از متوسط کشوری عقب هستیم .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:کمبود تخت های بیمارستانی در دزفول باعث شده در برخی موارد بیمار 72 ساعت در اورژانس بلاتکلیف بماند در حالی که نهایت حضور بیمار در اورژانس هفت ساعت است و بعد از آن باید تعیین تکلیف شود .
وی افزود:در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی با راه اندازی اورژانس هوایی تاکنون 100 ماموریت موفق در مرزهای خوزستان و استان های لرستان و چهارمحال بختیاری انجام شده و آمبولانس های دزفول در حال گسترش است بطوری که در یکماه گذشته هفت دستگاه خودروی جدید به ناوگان آمبولانس دزفول اضافه شده و طبق برنامه این رقم به 20دستگاه خواهد رسید.
پریدار کمبود نیروی انسانی را یکی از معضلات اورژانس دانست و گفت:طبق اعلام وزیر بهداشت،پنج هزار و 500 نیروی انسانی در کشور در اورژانس کمبود داریم که سازمان مدیریت باید مجوز استخدام صادر کند تا مشکل حل شود .
وی در خصوص اورژانس بیمارستانی نیز گفت:باید ساختار جامعی داشته باشیم تا خدمات با کیفیت و در شان مردم ارائه دهیم ولی در حال حاضر به علت کمبود امکانات و ازدحام بیماران در دزفول وضعیت ارائه خدمات در شان مردم نیست وپزشکان فرصت ویزیت علمی را ندارند به همین دلیل ارتقای تخت های اورژانس از 25 تخت به 65 تخت در دستور کار است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:برای حل مشکل تخت بیمارستانی نیز وزیر بهداشت در سفر به دزفول مجوز ساخت بیمارستان 400 تختخوابی با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار را صادر کرد که در این راستا عملیات تخریب بیمارستان پیشین یازهرای دزفول آغاز شده و از نیمه فروردین ماه پیمانکار مورد نظر نیز مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه با ساخت این بیمارستان تا 30 سال آینده نیاز درمانی منطقه مرتفع خواهد شد افزود:یکی دیگر از معضلات در حاشیه شهرها و مناطق روستایی نبود بیمارستان است که طرح درمان بستر اجرا شد و ساخت مرکز درمان بستر سردشت آغاز شده و تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته که امیدواریم تا یکسال آینده به بهره برداری برسد ضمن ایکه در هفته های آینده نیز مراکز درمان بستر روستای خیبر و بخش شهیون دزفول نیز کلنگ زنی می شوند.
پریدار برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان از خیرین حوزه سلامت طلب یاری کرد و گفت: خیرین دزفول با نگرش و دید عالی خود در همه عرصه های بهداشت ، درمان و آموزش ورود کرده اند و تاثیر گسترش این مراکز را بر آینده جامعه به خوبی درک کرده اند.
** آماده باش تجهیزات بهداشتی و درمانی دزفول ویژه تعطیلات نوروز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:طرح بسیج سلامت نوروزی در دزفول از اول اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
وی افزود:در حوزه درمان نیز از اواسط اسفندماه در حالت آماده باش هستیم و تمهیدات لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی و شهروندان به علت تعطیلی برخی مراکز خصوصی و راهیان نور که به منطقه اعزام می شوند در شهرهای تابعه به ویژه شهرستان شوش اندیشیده شده است.
وی افزود:با وجود کمبودهای ناشی از پرداخت نشدن مطالبات بیمارستان ها از سوی سازمان های بیمه گر ، کارکنان مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با ظرفیت 100 درصدی در آماده باش هستند .
امام جمعه دزفول نیز در این آئین ضمن تقدیر از خیرین دزفول گفت:در دزفول متدین ترین افراد بدون هیچ چشم داشتی در مجمع خیرین سلامت فعالیت می کنند و کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته اند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود:ساخت پایگاه اورژانس جاده ای توسط خیرین در دزفول نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است و کمک این بانوی دزفولی برگرفته از فرهنگ فاطمی است .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.