غلامرضا کاتب روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از بررسی ها و رسیدگی به مشکلات جامعه را دولت بر دوش می کشد و باید سایر بخش های کشور نیز برای حل بیش از پیش این مشکلات همگام با دولت حرکت کنند.
وی ادامه داد: برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی همدلی و وحدت در کشور بیش از پیش باید افزایش یابد و نباید با رویکردی اشتباه و جزیره ای، عقب‌گردی اقتصادی در کشور ایجاد شود.
کاتب اضافه کرد: درچند سال گذشته افت و خیز فراوانی در روند افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در کشور وجود داشته است و باید با الگوبرداری از تجربه های موفق، برای شکوفایی ایران اسلامی تلاش کنیم.
عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منویات رهبر انقلاب اسلامی همواره باید مورد توجه مسوولان نظام قرار گیرد و باید هدف همه مسوولان اعتلا و پیشرفت کشور باشد .
وی گفت: توافق هسته ای و اجرای برجام از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته بوده است، اما برای رسیدن به جایگاه آرمانی فاصله زیاد است که باید تلاش بیشتر برای رفع مشکلات را می‌طلبد.
کاتب افزود: بیکاری، رکود اقتصادی از جمله مشکلات کشور است که برای رفع این چالش ها باید همدلی وصف‌ناشدنی در کشور ایجاد شود و بعضی از مسوولان به‌جای رویکردی سیاسی و حزبی ، برای افزایش اشتغال در جامعه تغییر نگرش دهند.
وی خاطر نشان کرد: همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت یازدهم در یکسال گذشته وصف ناشدنی بوده و با وحدت این 2 قوه، لایحه برنامه ششم توسعه و کلیات بودجه سال 96 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به اصول اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی در کشور عمل شود در چند سال آینده هیچ تهدید خارجی بر اقتصاد و معیشت مردم تاثیرگذار نخواهد بود.
در 29 بهمن 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا از سوی رهبر انقلاب اسلامی در 24 بند به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.