علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح طرح نورپردازی گلزار شهدای کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است که این روز را گرامی می داریم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی ضمن تشریح اقدامات دولت تدبیر و امید در استان گفت: پروژه هایی در کرمان آغاز شده و به سرعت در حال تکمیل است که برای اجرای آنها مردم صبور کرمان سختی هایی برای عبور و مرور تحمل کردند و جای قدردانی دارد.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مرکز کرمان لیاقت بیش از این اقدامات را دارد و می توانستیم در گذشته این شهر را در شانش می ساختیم، خاطرنشان کرد: کرمان استانی است که در همه زمینه ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حتی مشروطیت نقش آفرین بوده است.
وی با اشاره به اینکه تلاش دولت در استان کرمان بر این بوده است علیرغم وجود محدودیت ها، حرکت های موثر و مفیدی را برای توسعه استان آغاز کند تصریح کرد: سال گذشته در مجموعه گردشگری و اقامتی قائم (عج) شهر کرمان پروژه تله کابین و جاده دسترسی به بام کرمان برای احداث هتل چهار ستاره کلنگ زنی شد و این پیشرفت مستلزم این بود تا نماد شهدا و ایثارگران را در این مکان ایجاد نماییم.
وی گفت: خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور کرمان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان با نثار فاتحه و تقدیم گل ادای احترام می کنند اما این نکته را نباید فراموش کرد که گلزار شهدا، قبرستان نیست.
رزم حسینی افزود: سرزمین بدون فقیر، کشوری عزتمند و شرافتمندانه بر پایه ولایت و توسعه، حاکم نمودن معرفت دینی و دیانت مبتنی بر معرفت از اهداف متعالی شهداست.
وی گفت: گروه های سیاسی که ادعای سیاسی کاری می کنند، بدانند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ثمره خون پاک شهداست لذا ولایت را نباید به نفع گروهی مصادره کرد زیرا ولایت متعلق به همگان است و همه مردم ایران ولایتمدار هستند.
وی اهداف متعالی افرادی را که از جان شیرینشان برای دفاع از این مرز و بوم گذشتند، برای همگان مهم و ضروری دانست و یادآور شد: ولایتمداری به این نیست که حتی یک فقیر در این سرزمین وجود داشته باشد، در غیر این صورت بدانید که ولایتمداری در برخی از افراد در حد شعار است و سالها نان آن را می خورند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه شهدای والامقام بی ادعا و بدون توجه به مادیات دنیوی، خالصانه و برای خدا جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، خاطرنشان کرد: گلزارهای شهدا دارای پیام و آرمان های شهداست که باید مورد احترام قرار گیرد لذا این مکان های مقدس باید بگونه ای پاک، نمونه و زیبا احداث ساخته شوند تا گردشگران این مکانها را مقصد گردشگری قرار دهند.
وی با بیان خاطره ای از شهید والامقام علی ماهانی مبنی براینکه (ما انقلاب کردیم که در این سرزمین محروم و فقیری وجود نداشته باشد و عدالت اجتماعی برپا شود)، تصریح کرد: در این راستا در دولت یازدهم این توانمندسازی از شهرستان قلعه گنج به عنوان محروم ترین شهرستان کشور به صورت پایلوت آغاز شد هرچند که کارهای عقب افتاده چند صد ساله و تاریخی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ثروت های بیشماری در مناطق استان کرمان وجود دارد اما بدلیل عدم مدیریت صحیح مغفول مانده اند، گفت: در الگوی اقتصادی شهرستان قلعه گنج ثابت شد که می توان نسبت به توانمندسازی مردم محروم منطقه و واگذاری کارها به خود مردم اقدام کرد، بگونه ای که امروز پیش آهنگ های اقتصادی استان کرمان به 20 موسسه رسیده است.
رزم حسینی به حضور 120 هزار رزمنده از استان کرمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه تمام قدرتها پشت سر صدام قرار داشتند اما رزمندگان و مردم ایران مقاومت کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این سرزمین جدا شود لذا امروز نیز می توان با همان تفکر با فقر و محرومیت مبارزه کرد.
وی خواستار نصب تابلوهایی به چند زبان دنیا برگرفته از اهداف شهدا برای حضور در دفاع مقدس در بالای قبور شهدا شد و گفت: نسل جوان باید از سوابق شهدا آگاهی کافی داشته باشند و بدانند که نسل دوران دفاع مقدس در تاریخ جاودانه خواهند ماند.
نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه به حرمت اهداف متعالی شهدا نباید بین گروه های سیاسی انشقاق و دو دستگی ایجاد شود، یادآور شد: دو انتخابات مهم را در پیش رو داریم که انتظار می رود مردم با حضور حداکثری خود پای صندوق های اخذ رای، افراد لایق، متخصص و متدین را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب نمایند.
وی با اشاره به بودجه دو برابری شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به بودجه عمرانی استان، تصریح کرد: تمام مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شوراهای اسلامی شهر و روستاست لذا انتظار می رود مردم با آگاهی و شناخت کافی به منتخبین خود رای بدهند.
وی تاکید کرد: زمانی که مردم نسبت به کاندیدهای مورد نظرشان شناخت و آگاهی داشته باشند، برای شرکت در انتخابات پیشگام شده و افرادی را انتخاب می کنند که پاک دست بوده و نسبت به اجرای پروژه های توسعه ای منافع شخصی شان را مدنظر قرار ندهند.

**لزوم شناخت اهداف و ویژگی های شهیدان
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور نیز در ادامه این آیین ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بر لزوم شناخت اهداف و ویژگی های شهیدان تأکید کرد و گفت: شهدا در یک لحظه کوتاه آماده شهادت نمی شوند، آنان عمر خود را به تهذیب نفس و اعمال صالح می گذرانند و به گونه ای خود را خالص می سازند که برای شهادت انتخاب می شوند.
فهیمه فرهمندپور با اشاره به اینکه شهادت یک اتفاق آنی و زودگذر نیست بلکه یک جریان همیشگی و یک تحول مداوم است، افزود: ادای دین به خانواده های معظم شهداء وظیفه سنگینی است که با هیچ خدمت مادی و معنوی قابل جبران نخواهد بود.

**رونمایی از کتاب فرهنگ اعلام 6 هزار و 500 شهید استان کرمان
در آیین افتتاح طرح نورپردازی گلزار شهدای کرمان که با حضور استاندار کرمان، معاونان استاندار، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، مسئولان دستگاه های اجرایی استان و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا برگزار شد، از کتاب فرهنگ اعلام 6 هزار و 500 شهید استان کرمان نیز رونمایی شد.
استاندار کرمان در ادامه این مراسم ضمن دیدار صمیمانه با خانواده معظم شهدا، بر سر مزار شهدا حاضر شد و با نثار فاتحه به مقام شامخ آنها اداری احترام نمود.
این پروژه نخستین بار در کشور و با پیگیری های استاندار کرمان و همچنین تامین مالی پروژه از سوی استانداری کرمان و همت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان طی دو ماه به بهره برداری رسید.
یکهزار و 71 عدد سنگ نورانی به تعداد قبور مطهر شهدا، 350 عدد چراغ دفنی، 200 عدد وال واشر ستون ها، 150 عدد وال واشر پله ها، 275 عدد نوار ال ای دی، 8 دستگاه پروژکتور نور آسمانی، 27 عدد پروژکتور درختی، 5 دستگاه تابلو فرمان، یک دستگاه ترانس، 300 کیلومتر شبکه 20 کیلو وات و 700 متر شبکه فشار ضعیف استفاده و اجرا شده است.
انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.