به گزارش ایرنا، سردار حاج یعقوب صمدلویی، همرزم شهید مهدی باکری و فرمانده تیپ عاشورا در زمان جنگ تحمیلی در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، گفت: دلاورمردی ها و شخصیت سردار شهید مهدی باکری غیر قابل وصف است.
وی افزود: در مواقع جنگ، چهره واقعی انسان ها آشکار می شود و ما شهید باکری را در آن زمان شناختیم.
صمدلویی بیان کرد: امنیت کنونی کشور را مدیون شهدای گرانقدر از جمله شهیدان با کری ها هستیم که به رغم قوی بودن سیستم نظامی دشمن و پشتیبانی که از رژیم بعثی می شد، رزمندگان ایرانی با خلاقیت هایی که داشتند و سختی هایی که کشیدند، دشمن را شکست دادند.
وی بیان کرد: عوامل مختلفی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاثیر گذار بود که از جمله آن می توان به ایثارگری ، شجاعت و اخلاص رزمندگان اشاره کرد.
وی اضافه کرد: وجه مشترک شهدا خداترسی، ولایت مداری و روی گردانی از مادیات و احساس مسئولیت نسبت به جامعه و دین است.
همرزم شهید باکری گفت: یکی دیگر از ویژگی های بارز شهدا، صداقت آنها بود و اعتماد و باور نیز با رشادت و دلاورمردی رزمندگان عجین شده بود.
وی اظهار کرد: فرماندهی شهید باکری، فرماندهی بر دل بسیجیان بود و آنها نیز در مقابل با جان و دل و از خودگذشتگی نقشه دشمن را نقش برآب کردند.
بیان خاطرات از دوران فرماندهی شهید مهدی باکری و مدیریت جنگ توسط آن شهید از دیگر بخش های این آیین بود که توسط همرزم آن شهید به اطلاع حاضران رسید.
سرهنگ پاسدار جواد مولودی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب هم در این آئین با تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با گرامی داشت سالگرد شهادت شهید مهدی باکری گفت: منزل محل زادگاه شهید والامقام سردار مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا، واقع در یکی از واحدهای مسکونی کارخانه قند میاندوآب به موزه فرهنگی و دفاع مقدس تبدیل شده است.
وی افزود: با توجه به این که میاندوآب در مسیر زائران کربلا و کاروان راهیان نور شمال غرب کشور قرار گرفته و منزل محل تولد شهید باکری نیز در این مسیر قرار دارد، با تبدیل آن به موزه، زمینه برای بازدید آنها فراهم می شود.
وی گفت: با این اقدام ضمن بهره گیری مردم میاندوآب از این مکان معنوی، با ارائه خدمات مناسب فرهنگی و رفاهی به زائران عتبات عالیات، راهیان نور و مسافران، آنها نیز از این امکان بهره مند شده و با زندگی و ویژگی های شهیدان مهدی و حمید باکری و شهدای منطقه آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا، شهید مهدی باکری در سال 1333 شمسی در شهرستان میاندوآب و در یکی از واحدهای سازمانی کارخانه قند دیده به جهان گشود.
پدر وی که فیض الله نام داشت، در آن زمان کارمند کارخانه قند این شهرستان بود و خانواده وی در یکی از این واحدها سکونت داشت.
شهید باکری که مدتی شهردار ارومیه بود، در جنگ تحمیلی فرماندهی لشگر 31 عاشورا را بر عهده داشت.
این شهید والامقام و سردار سپاه اسلام در روز پانزدهم اسفند سال 1365 در عملیات بدر به شهادت رسید.
شهرستان میاندوآب در شاهرگ مواصلاتی سه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و کردستان واقع شده و در طول هشت سال دفاع مقدس 850 شهید و بیش از300 نفر جانباز و ایثارگر و آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.