به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دفتر امام جمعه سمنان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت روز شهید، افزود: ماموریت بنیاد شهید حراست از انقلاب، خون شهیدان و ذخیره های شهیدان است و خدمت رسانی این نهاد مانند مدالی برای خادمان این عرصه است.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و شغل مناسب با شان فرزند شهید بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایجاد کار باشرافت برای فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران ادای دین به خون شهیدان است.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که خدمت گزاری به خانواده شهید برترین خدمات است، یاد آورشد: تلاش بیش از پیش برای رفع مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران در تمام زمینه ها باید در نظر گرفته شود.
امام جمعه سمنان به تسریع هر چه بیشتر در روند پرداختی تسهیلات بنیاد شهید در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مسایل فرزندان این خانواده ها و جمع کردن فرزندان شهدا و ایثارگر در کنار هم می تواند امور معنوی این عزیزان را تقویت کند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این نشست گفت: در سال 94 و منتهی به 95 بیش از 300 درصد وام های پرداختی بخش مسکن به خانواده شهدا و ایثارگران استان رشد داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن فریدون با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانواده شهدا و ایثارگران در سال 95 پرداخت شده است و با بیان این که در سال های گذشته 280 تا 300 وام به خانواده ها شهید و ایثارگر پرداخت می شد، خاطرنشان کرد: در سال 94 و 95 بیش از 500 فقره تسهیلات فقط در یک بانک جذب شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بیمه سلامت 200 خانوار و پدر و مادر شهید در طرح سپاس از خدمات پرستاری برای رسیدگی به امور بهره می برند، تصریح کرد: در حوزه اشتغال، آموزش عالی، بهداشت و درمان برای خانواده شهدا و ایثارگران تا کنون‌ 230 برنامه اجرایی شده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان به سهمیه 25 درصدی اشتغال در بخش دولتی برای جذب فرزندان شهدا و ایثارگر اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات، فقدان شغل مناسب برای فرزندان خانواده های شهدا و ایثارگران است، توجه بیشتر به بخش خصوصی و اتکا و حرکت رو به رشد در بخش دولتی باید در اشتغالزایی این فرزندان بیشتر مدنظر قرار گیرد که با ایجاد همایش‌های کارآفرینی، سیاست‌گذاری‌های منسجم‌ و توجه به بخش خصوصی این مشکل برطرف خواهد شد.
استان سمنان بیش از سه هزار شهید، هفت هزار و 600 جانباز و 243 آزاده دارد.
بنیاد شهید انقلاب اسلامی در 22 اسفند 1358، برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و همچنین رسیدگی به امور معلولان و آسیب دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.