به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در همایش تکریم از مادران و همسران شهدا در مجتمع امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: شهدا امروز ناظر بر اعمال و رفتار ما به خصوص خانواده هایشان هستند و باید استمرار دهنده راه آنان باشیم.
وی افزود: هیچکس به قصد کشته شدن پا در میدان جهاد نمی گذارد،‌ شهادت رزق و روزی ویژه ای است که خداوند به جهادگران ارزانی می دارد، افراد مشتاق با اختیار خود این مسیر را بر می گزینند،‌ اما رسیدن به مقام شهادت یک انتخاب و اختیاری نیست بلکه روزی ویژه و افتخار عظیمی است که قسمت هرکس نمی شود.
امام جمعه موقت قم با بیان این که شهدا برگزیده بودند گفت: مدافعان حرم و حریم اهل بیت(ع) در مسیر جهاد قدم بر می دارند و شهادت آنان از ناحیه دیگری به امضا و تایید می رسد.
وی بیان داشت: شهدا افتخار خانواده،‌ ملت،‌ کشور و اسلام ‌هستند،‌ جایگاه شهدا در اسلام و قرآن و در کلام بزرگان اسلام مقام والاییست که بالاتر از آن هیچ خوبی دیگری وجود ندارد.
سعیدی ادامه داد: انسان مادامی که در این دنیا زندگی می کند در معرض امتحان است و ممکن است در معرض خطر انحراف قرار گیرد،‌ بسیاری بودند که در راه خدا جهاد کردند، برای انقلاب تلاش کردند، اما چون بی ولایت شدند به انحراف رفتند.

** امروز با جهاد عظیم تر وبزرگ تری در جبهه جنگ نرم روبرو هستیم
مادر سردار شهید مهدی زین الدین و مجید زین الدین نیز در این همایش گفت: جهاد سپر دفاع از اسلام است، امتی که لباس جهاد را از تن به در کند، لباس ذلت و خواری و بلا را باید به تن نماید.
زینب اسلام دوست تاکید کرد: جهاد امروز بسیار عظیم تر و بزرگ تر از جهاد هشت سال دفاع مقدس است،‌ امروز ما در جبهه جنگ نرم جهاد سختی را در پیش رو داریم.
وی با تاکید بر این که خواسته شهدا ایستادگی در مسیر ارزش ها است،‌ افزود: باید متفکران، ‌اندیشمندان، مسئولان فرهنگی و آموزشی در کشور باید کاری کنند تا ارزش هایی مثل عفاف وحجاب و حیا در جامعه کمرنگ نشود.
وی ادامه داد: امروز هم میدان مبارزه با دشمنان در جبهه جنگ نرم وجود دارد و خانواده شهدا نیز باید در این عرصه حضور موثر داشته باشند.
اسلام دوست افزود: دشمن تلاش دارند تا در عرصه جنگ نرم در فضای مجازی همه گروه ها را درگیر سازد و افراد را دچار غفلت نماید.
مادر شهیدان زین الدین تصریح کرد: به برکت خون های پاک شهدا ملت های مسلمان بیدار شده اند و ملت های آزاده در برابراستکبار می ایستند و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام می دارند، این ها تاثیرات ایستادگی نظام مقدس اسلامی و خون های پاک شهداست.
وی بیان داشت: امروز در منطقه ملتهای مسلمان در برابر دشمنان اسلام ایستاده اند و شهدای مدافع حرم بیدار و بابصیرت پا در مسیر جهاد می گذارند.
وی اضافه کرد: حضرت ام البنین(س) از ادب و عرفان و معرفت مقام برجسته ای داشت، ایشان در حمایت از ولایت با تاسی از بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) فرزندانش رافدای اسلام و مطیع ولایت تربیت کرد.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.