به گزارش ایرنا، آیین سوگواری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) درحرم امام زاده یحیی (ع ) شهر سمنان با حضور انبوه مردم متدین و ولایتمدار و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) این منطقه برگزار شد.
شهرستان های استان سمنان از 2 روز گذشته به ویژه در شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا یکپارچه سیاهپوش شد و پرچم های مشکی در سراسر شهر برافراشته شده است، سوگواران با برپایی آیین عزاداری در رثای آن حضرت سوگنامه می خوانند و مداحان اهل بیت(ع) نیز مرثیه سرایی و در مظلومیت ام ابیها ندا سر می دهند.
در مرقد امامزاده یحیی (ع) سمنان به گزارش خبرنگار ایرنا در شب شهادت حضرت فاطمه (س) مملو از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود که با مدیحه سرایی و نوحه خوانی ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع )نشان دادند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان سمنان ، شماری از مردم ولایی این دیار با پخت غذای نذری ارادت خود را به حضرت فاطمه (س) نشان دادند و سوگ نشستند.
امام جمعه گرمسار چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: شخصیت و الگوی حضرت فاطمه(س) یک نقطه کانونی برای الگو برداری زندگی جوانان است.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد افزود: حضرت فاطمه (س) از وجود رسول خدا (ص) جدا نیست و سیره ی او جلوه دیگر از راه و سیره حضرت محمد (ص) است.
وی با بیان این که زندگی حضرت فاطمه (س) کوتاه مدت بوده است ، یادآورشد: با وجود مدت اندک زندگی این اسوه اسلام الگو پذیری زنان جامعه از ایشان در عرصه های خانواده، همسر داری و تربیت فرزندان در زندگی امروز لازم است.
وی تصریح کرد : امروز نیاز خانواده ها و جامعه الگوپذیری از سیره اهل بیت به ویژه خانواده ها که کانون جامعه اسلامی هستند امری ضروری است.
امام جمعه گرمسار خاطرنشان کرد : عدالت محوری، نوع دوستی، ایثار، عصمت و پاکدامنی از دیگر ویژگی هایی است که خانواده ها با مطالعه سیره زندگی حضرت فاطمه (س) درتمام مراحل زندگی به کار گیرند.
در دامن پاک فاطمه زهرا(س)، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) تربیت یافتند که سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.
سرانجام حضرت فاطمه(س) بر اثر شدت ضربات و لطماتی که به او بر اثر هجوم به خانه اش و وقایع پس از آن وارد گشته بود، بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسیدند.
7344/6026/
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.