معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به شرایط وخیم کرونا در جنوب کرمان هشدار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شرایط کرونا را در جنوب استان کرمان وخیم توصیف کرد و نسبت به این وخامت اوضاع هشدار داد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر علی اصغر خیرخواه از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری، در مراجعه به مراکز درمانی تعلل نداشته باشند.

وی به فوت ۱۰ بیمار کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: در همین مدت نتیجه تست کرونای ۹۷ نفر مثبت و این افراد بستری شده اند.

به گزارش ایرنا براساس گزارش های مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان، طی چندروز گذشته بیشترین تعداد فوتی های کرونا در شهرستان های جنوب استان کرمان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج تا شش نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشگی جیرفت افزود: اکنون شرایط بحرانی را تجربه می‌کنیم و تعداد موارد بستری و فوتی رو به افزایش بوده است.

وی از مردم خواست تا تعداد دفعات خروج از منزل را کاهش دهند و از ترددهای غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمع ها در این روزهای سخت و بحرانی بپرهیزند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دیر مراجعه کردن افراد مشکوک و دارای علایم به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعت) را از عمده دلایل جان باختن افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم عروسی، عزا یا دورهمی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند یا در تعطیلات به سفر رفته اند.

خیرخواه با بیان اینکه هم اکنون عموم موارد ابتلا به صورت خانوادگی است، گفت: رعایت فاصله ۲ متر در داخل منزل، استفاده از ماسک در صورت عطسه و سرفه، خودداری از روبوسی و در آغوش گرفتن و تهویه هوای داخل خانه از جمله راه های پیشگیری از کرونای خانوادگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.